Za razliku od nekih drugih stvari, za parfeme vrijedi “manje je više”

Da, malo nas je vrijeme zeznulo, a baš smo htjeli nešto o podjeli parfema po godišnjim dobima. Nije to kao u modi, pa da izlaze kolekcije proljeće/ljeto ili jesen/zima, ali valja pripaziti na to da nije isto neki parfem nositi na 10 ili 30 stupnjeva.

Dobro, na minus 10 teško je procijeniti kako što miriše jer nos tada ima drukčije brige od toga je li to na koži vetiver ili pačuli. Idemo ipak s najosnovnijom podjelom na ljetne i zimske parfeme. Sigurno vam se već dogodilo da na večer, prije ljetnog izlaska u neki diskač ili na vatrogasnu zabavu, stavite deset špriceva nekog jakog parfema. Kao, nek’ se čuje, nek’ se zna tko nam je to stigao.

Kad imate 15, to vam se još može oprostiti, ali ako ste punoljetni, takve su greške neoprostive. Ljeti se nose parfemi koji lakše podnose visoke temperature, uglavnom citrusni, drveno-aromatični te vodeni. Jedan od ljetnih klasika je Diorov Eau Sauvage iz 1966. Limun, ružmarin, začini… Ta “divlja voda” je kao stvorena za noćne ljetne izlaske. Nos tog parfema je legendarni Edmond Roudnitska, tvorac slavnog Moustachea koji je 1948. smućkao za kuću Rochas, zajedno sa suprugom Theresom, kao i Femme Rochas nekoliko godina prije. On je i autor ženskog Diorissima s predivnom glavnom notom đurđevka, simbolom nade i sreće.

Ima i neka legenda o tome da je đurđevak nicao na mjestima na koja je kapnula krv viteza Leonarda tijekom krvave borbe s opasnim zmajem, no sad ne pišemo o video igricama nego o parfemima. Uglavnom, Francuzi taj cvijet jako vole i često ga daruju u proljeće. Usput, kad ste vi koji ovo čitate, da baš vi!, posljednji put djevojci ili ženi darovali cvijet? Nije čudo da su Francuzi na glasu kao kavaliri i ljubavnici.

Cvijeće i malo onog francuskog lomljenja jezika, i već su na francuskom poljupcu. A vi u Bauhausu ili Pevecu. Ne treba se uvijek baš tako dugo zadržavati na odjelu alata i odmjeravati novi set gedora, treba malo i otići do odjela s cvijećem. Žene će to znati cijeniti. Uostalom, kad su gedore ili novi šrafciger bili put do ženskog srca? Dakle, ljeti, rekli smo, nose se laganiji i svježi mirisi.

Legendaran je i citrusni Armani Eau pour homme, kao i Dior Dune iz 1997., u kojem ima i smokve te aromatičnog bilja, kao i Cool Water od Davidoffa, a da ne govorimo o ultrapopularnom CK One, unisex mirisu koji nose oba spola. Kako se ne bismo zadržavali samo na tim starijim mirisima, ima i za mlade konja za utrku. To su svi oni parfemi u parfumerijama koji imaju bočice koje asociraju na more, vjetar, mediteran…

Osim toga, u nazivu često imaju dodatak l’eau, sport, legere, summer, galeb ili nešto slično. Recimo, Bleu de Chanel je solidan primjer, kao i Blue light s raznim varijacijama od Dolce & Gabbana. Oni malo zahtjeviji mogu pokušati s Acqua di Sale od Profumum Roma ili s Tirrenico od Profumi del Forte. Oba su more u bočici, kao da ih je Oliver opjevao, kao da sjedite na kamenu, a valovi vas zapljuskuju. Naravno, taj luksuz i košta, pa je cijena tih niche parfema paprena. Stoje kao pet solidnih gedore setova. Jeftinija varijanta mirisa mora i algi je L’erbolario Fiore dell’Onda. Neka vas ne zbuni to što piše da je ženski. Moramo se i mi muškarci za nešto izboriti.

Za one koji imaju viška novca, ali onako baš viška, tu je Nio od Xerjoffa. To pak je kao da sjedite na Siciliji, a neka liijepa tamnoputa žena, kćer ili unuka od Sophie Loren, a možda i ona sama, reže limune i radi vam limunadu. Tako, ovo su samo neke natuknice, parfema je na desetke tisuća, svatko može naći nešto za sebe. Ako ne, onda za pomoć lijepo zamolite prodavačicu, ona će vam odmah uvaliti novi Armani Code, Bvlgari ili neki Hugo Boss, bez obzira na sezonu.

A sad nešto o zimskima. Zimi i u rano proljeće te u kasnu jesen može se nositi – sve. Zar nije lijepo sjediti doma uz radijator i proklinjati distributera zbog cijene plina, a mirisati na Capri ili Hvar. I misliti kako ste za novac potrošen na plin mogli mjesec dana uživati u nekom resortu. Ali limun! Kao i ljeti, i zimi je važno ne pretjerivati s količinom špriceva, špricera, piva i sl. Dovoljno je četiri, pet…

S parfemima, za razliku od nekih drugih stvari, važi ono “manje je više”