Danas smo u zlatu

Kako miriše zlato? No, nemojte sad početi mirisati zlatne lančiće oko vrata, narukvice i vjenčano prstenje…

Ovdje mislimo na miris čistog zlata, bez primjesa koje cijenu nakita spuštaju na razinu dostupnu nama običnim smrtnicima.

Odgovorom na pitanje kako miriše zlato zaokupljao se dugo kreator mirisa Antoine Lie. Umjesto da se uhvatio lopate i doputovao u Međimurje, u kraj za koji neki još i danas tvrde da bi se mogao obogatiti vađenjem zlata iz rijeke Drave, Lie je pokušao miris zlata dočarati u obliku parfema. Neš’ ti fizičkog posla!

Za avangardnu kuću Comme de Garcons 2008. godine smućkao je parfem 8 88. Koristio je posebnu molekulu safraline, dobivenu iz šafrana, pa je dodao još neke uobičajene stvari poput bibera, korijandera i geranijuma, ali i malo egzotike poput cvijeta kurkume i papirusa, tek toliko da ne možete sami to smućkati u svojoj kuhinji, dok usput nakuhavate ajvar.

Ipak je to blještav svijet parfema, a ne kućna radinost.

Uglavnom, pomirisali smo taj parfem i moramo reći da je vrlo zanimljiv. Na početku hladan, baš kao što zamišljamo metal, no kasnije postaje sve topliji, pa čak i pomalo erotičan. Ne veli se bez veze da je zlato afrodizijak. Sa zlatnom ogrlicom ili prstenom u kutijici iz zlatarnice rapidno rastu šanse za one stvari.

Kako bilo, kome se snilo, poznato je da su alkemičari nekad “proizvodili” zlato uz pomoć šafrana koji je davao intenzivnu žutu boju (ovo navodimo samo zato jer bi ta informacija mogla pomoći nekoj škrtici, pa će kupiti neku bižuteriju i opkuhavati ju u vodi s dodanim šafranom. Molimo ga da podijeli s nama ako uspije, bit će to velik doprinos kućnim budžetima).

Kuća Paco Rabanne te je iste godine lansirala megauspješni parfem 1 Million, upakiran u bočicu u obliku zlatne poluge (važna napomena: nije prava! Da se ne zaredaju sad razbojništva u parfumerijama i drogerijama). Čak tri kreatora sudjelovala su u izlijevanju te poluge u kojoj su citrusi poput crvene naranče i grejpa, menta, ruža, o ruža!, cimet, koža, pačuli, amber… Miris? Pa, onako slatkast, za mladež. Najbolje vam je otići u subotu oko ponoći u neki diskač pun omladine, sigurno ćete ga osjetiti. Tko zna, možda netko bočicu nosi obješenu oko vrata. Ili više nema hip-hopera? Bi li hipsteri to nosili?

Uglavnom, zlato opčinjava i kreatore parfema, ta i oni su samo ljudi koje privlači blještavilo.

Postoji na stotine parfema koji u nazivu imaju riječ gold, no ne znači da su sa svima njima htjeli dočarati miris zlata. Ono gold u imenu samo su lukavo iskoristili kao marketinški mamac.

No, izdvojili bismo sjajni Amouage Gold iz 1998. koji navodno nosi i sam Vladimir Putin. Nećete možda povjerovati, ali radi se i o cvjetnom parfemu u kojem ima i jasmina, đurđevka, šipurka… Tko veli da cvijeće nije za macho muškarce!

Vjerujte, to je sjajan parfem, opojan i miriše, kako se ono veli, poput milijun dolara. Miriše luksuzno. Takva mu je i cijena. Oko 1500 kuna za 100 ml.

Ima u drogerijama i jeftinijih parfema koji u nazivu imaju gold ili golden. Nismo snobovi, ali vjerujte da je usporedba parfema u kojima se koriste skupi sastojci poput pravog šafrana, korijena irisa, agara, skupe ruže t’aif i sličnog, s onima koji se pune jeftinijim sastojcima, vrlo nalik usporedbi čistog zlata s onime što se obično nosi na ruci ili oko vrata. Ili iskuhava u loncu, uz dodatak jedne žlice šafrana.