Već nas puko razmišljanje o vježbanju čini jačima

Nova studija je dokazala da nas – kao i u slučaju seksa – samo zamišljanje vježbanja čini jačima, oblikuje mišiće i odgađa ili potpuno zaustavlja atrofiju mišića.

Znanstveni tim na Sveučilištu Ohio postavio je dvije skupine vrlo zdravih sudionika da sjede na mjestu 11 minuta dnevno, pet dana u tjednu tijekom četiri tjedna.

Jednoj su skupini rekli da “slažu mentalne slike jakih kontrakcija mišića” ili da se zamisle kako dižu utege.

Druga skupina nije imala takav zadatak, tj. mogli su misliti što ih je volja.

Istraživači su na zapešća ispitanika stavili monitore za praćenje aktivnosti mišića i mozga.

Otkrili su da su sudionici iz prve skupine jači, i psihički i fizički, od onih koji su sjedili i razmišljali o bilo čemu što im je palo na pamet.

Do isteka četiri tjedna mišići u prvoj skupini bili su dvostruko jači od onih u drugoj, a njihov je fokus ojačao vezu između mozga i njihovih mišića.

Dok sportaši već dugo koriste slične mentalne vježbe kako bi povećali djelotvornost svog vjebanja, istraživanje provedeno na Sveučilištu Ohio je prvi put ukazalo na da se mišićna atrofija može zaustaviti takvim tehnikama.

“Ono što naša studija ukazuje je da, kada zdravstveni problem ograničava ili potpuno onemogućuje mobilnost osobe, imaginarno vježbanje može biti vrijedan alat za sprečavanje ili usporavanje slabljenja mišića”, rekao je Brian Clark, profesor psihologije i neuroznanosti.

On vjeruje da koncentriranje na specifične slike može pomoći starijim osobama da zaustave propadanje mišića pa čak i usporiti starenje.

Clark je dodao da s takvim pritupom osoba može preuzeti potpunu kontrolu nad sposobnosti mozga da upravlja mišićima, kao da su lutke na koncu.

Rezultati studije znanstvenika sa Sveučilišta Ohio objavljeni su u Journal of Neurophysiology.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInBuffer this pagePin on PinterestDigg thisShare on RedditShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page