Parfemi, nogometaši, njihove mame i žene

Muškarci parfeme uglavnom biraju tako da pričekaju rođendan ili Božić, pa muku prebacuju na partnericu, partnera, mamu ili Djeda Božićnjaka. Za one koji su toliko evoluirali da to ipak čine sami, evo nekoliko savjeta.

Prvo, parfem se nikako ne bi smio izabrati u roku od pet minuta. Sistem “uđi, probaj, klimni prodavači, plati, izađi, i to sve u dvije minute”, nije dobar. U parfumeriji se treba zadržati barem koliko u kladionici (ovo se ne odnosi za razbojnike!).

Parfemi se sastoje od gornjih, srednjih i donjih nota.

Gornje su one koje se osjete na početku, kad se parfem prsne na bloter (to je onaj papirić koji se nalazi na policama s parfemima) ili, još bolje, na ruku. Problem je s tim gornjama to što traju otprilike 15 minuta (nešto kao predigra), a u velikom dijelu slučajeva to su citrusi, pa nosevi (tako se nazivaju kreatori parfema koji se za to godinama školuju, što samo potvrđuje koliko su parfemi ozbiljna stvar), u te gornje note stavljaju limun, narandžu, grejpfrut, bergamot, mandarinu, yuzu i slično, ali i verbenu, melisu…

Nosevi te citruse nazivaju hesperidima, po nimfama iz grčke mitologije (još jedan dokaz koliko je parfemologija ozbiljna stvar). Dakle, te gornje note su svježe, tu su da privuku ugodom i svježinom, ali samo na osnovu njih se parfem ne bi smio birati, osim ako ne želite da i traje do 15 minuta, koliko mislite da će vam trebati da nekog zavedete.

Važnije su one srednje note u koje nosevi trpaju svašta. Te srednje traju do dva, tri sata, a onda pozornicu prepuštaju donjim ili baznim notama (eng. basenotes). Te pak mogu trajati i cijeli dan, a obično su tu razne smole, pačuli, vanilija, cibetka, amber i slično.

Prosječan se parfem sastoji od desetak sastojaka, no kao i svugdje, i u parfemologiji ima onih koji misle da je više manje. Legendaran je Azzaro pour homme, za koji neki tvrde da ima oko 300 (aj em a spaaaartan!). Taj talijanski šmeker spada u skupinu aromatični fougere (fužer), nastao je 1978. godine, i dan danas ga imate u svim boljim parfumerijama. On ne počinje citrusima nego aromatičnim biljem, poput lavande, anisa, kopra i bosiljka (da, zvuči kao popis namirnica na umak), no potom dolaze hrastova mahovina, pačuli, amber, koža, mošus…

Ostalih 290 sastojaka ne mora se znati, premda ne bi bilo loše, ako vas slučajno netko upita: kakav dobar parfem, od čega je?

Parfemi, nogometaši, njihove mame i žene

Dakle, najbolji način za isprobavanje parfema je prskanje na zapešća, izlazak iz parfumerije (osim ako želite popričati s prodavačicom idućih nekoliko sati), i potom nakon dva, tri sata odluka: sviđa li mi se ili ne? Ne morate sad pretjerivati s izborom poput Mosta, pa da to odoguvlačite unedogled. Nekoliko sati dovoljno je za odabir.

Kvalitetniji parfemi stoje od 150 do 2500 kuna. Rang od 800 do 2500, pa i više, rezerviran je uglavnom za niche, posebnu skupinu parfema koja nije vezana uz modne dizajnere, glumice, pjevačice i nogometaše. Da, da… i nogometaši imaju svoje parfeme.

Zlatan Ibrahimović je u kolovozu prošle godine predstavio svoj Zlatan pour homme, drveni začinski miris. On je započeo s limunom (ne mislimo na karijeru, nego na parfem), a završio s drvenim noga…, pardon, notama. Između su začini, vetiver, koža, lavanda i pazite sad – zelena trava. S kojeg je travnjaka uzeta, nije poznato.

Prošle jeseni, ne budi lijen, s parfemom je izašao i Ronaldo, koji je svoju toaletnu vodu skromno nazvao Legacy. On je započeo s bergamotom, ali za razliku od Zlatana, nije štedio na sastojcima, pa u drveno aromatičnom parfemu ima i – ljubičice. Ipak je on nježniji cvjetić od Ibrahimovića. U Legacyju ima i božura, ambergrisa (nekad se dobivao od sekreta spermastog kita, a danas ipak u laboratoriju), ružmarina, žalfije… Ne bismo se čudili da je sastojke birala njegova mama.

Ipak, najdalje je otišao David Beckham koji iza sebe ima 27 parfema! Štanca ih zajedno sa suprugom Victorijom, no uvjereni smo da on sam bira sastojke. Počeli su 2005., a posljednji im je u seriji Aqua Classic.

Da se ovo ne pretvori u temu o nogometašima i njihovim parfemima, vrijeme je da se stane na loptu.

Spomenimo još samo da se parfemi dijele po koncentracijama, od najslabijih kolonjskih voda koje sadrže od dva do pet posto parfemskog ekstrakta, preko eau de tolilette i eau de parfum do parfemskih ekstrakata ili extrait, s koncentracijama od 15 do 40. Najjača je, po našem sudu, niche kuća Nasomatto, koja radi uglavnom ekstrakte u malim bočicama od 30 ml. Ne veli se uzalud da najjači otrovi dolaze u malim bočicama. Vrhunac je njihov parfem Duro, čista esencija muževnosti (da, naglasak je na drvenim notama). Taj traje i do 24 sata. Ali i košta.

Naravno, treba uzeti u obzir da trajanje parfema ovisi i o pH kože, pa na nekome traju dulje, a na nekome kraće. Ne treba pretjerivati s količinima, tri do pet špriceva je sasvim dovoljno (osim ako niste metroseksualni predator).

Ima tu još dosta caka (kad prsnete parfem na zapešće nemojte, vele neki kemičari, trljati to mjesto drugim zapešćem jer tako razbijate mirisne molekule). Nećemo dalje sa savjetima, da i ovo malo muškaraca koji sami odabiru parfem ne odustanu i odluče ipak pričekati rođendan ili godišnjicu braka.

Idući put pozabavit ćemo se neobičnim sastojcima u parfemima. Kao teaser spomenut ćemo samo jednu riječ – konoplja.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInBuffer this pagePin on PinterestDigg thisShare on RedditShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page