Osnovno održavanje vozila koje bi trebao znati svaki gentleman

Vjerujemo da u vašem domaćinstvu postoji barem jedno vozilo, ako ne i više. Isto tako današnji poslovni tempo nas jednostavno sve više smješta u vozila, stoga je bitno da znamo neke osnovne stvari oko održavanja vozila. Naravno podrazumijeva se da smo upoznati s našim limenim ljubimcem i da znamo što i kako konzumira.

Mnogi se neće upuštati u ove avanture te će u slučaju prazne gume zvati pomoć na cesti ili će za promjenu žarulja tražiti uslugu automehaničara. Recimo da je to slično kao da zovete hitnu pomoć u slučaju da se malo porežete u kuhinji prilikom kuhanja.

Ovo su neki osnovni zahvati koje bi svaki gentleman trebao znati. Vjerujte nema goreg od nemoćnog čekanja na nečiju pomoć, parkiran uz cestu, a kad i vaša suputnica zna da to može odraditi skoro svaki muškarac.

Zamjena probušene gume

Prije nego uopće krenete na bilo kakvu vožnju budite sigurni da vam je rezervna guma napunjena, jer ukoliko nije nema se smisla uopće upuštati u slijedeće radnje.

Prvo otpustite vijke kotača. Još ih ne vadite van. Dizalicom dižite automobil. Naravno da ste dizalicu smjestili na mjesto kraj probušene gume.

Kad je kotač nekoliko centimetara iznad tla stanite s dizanjem. Izvadite olabavljene vijke s kotača. Maknite kotač i stavite rezervni ispravni kotač. Rukom pritegnite vijke tako da drže kotač na mjestu. Zatim ključem stežite vijke koliko je to moguće s obzirom da je kotač u zraku. Najbolje je da vijke stežete dijagonalno. Spustite automobil, maknite dizalicu i još jednom stegnite sve vijke.

Zamjena ulja

Naime ovo je još jedan jednostavan proces. Maknite vijak/čep s gornjeg dijela motora gdje se ulijeva ulje, te odtegnite vijak/čep koji se nalazi na donjoj strani motora. Prije nego maknete poklopac s rupe za ispust ulja, ispod nje stavite posudu u koju će to ulje isteći. Istog trenutka kad maknete vijak/čep ulje će početi teći iz motora. Kad ste ispraznili ulje iz motora, vratite donji čep/vijak te ulijte novo ulje. Posebnim mjerilom provjeravajte da nivo ulja bude unutar dozvoljenih granica. Naravno sve to radite tek kada je motor automobila hladan. Prije pokretanja provjerite dali su svi poklopci zatvoreni i vijci pričvršćeni.

Pokretanje motora “jump start”

Bez obzira da li treba vama, vašem vozaču ili nekome u nevolji, ovu metodu paljenja mora znati svaki vozač. Za ovo vam naravno treba još jedno vozilo, ispravno. Parkirajte vozila tako da su akumulatorima najbliže. Podrazumijeva se da jedno od dvoje vozila ima kablove za pokretanje motora. Crveni dio kabla stavite na pozitivni dio akumulatora (+), a crni na negativni (-). Ispravni auto mora biti upaljen prilikom jump starta. Pričekajte nekoliko minuta da se “oživi” mrtvi akumulator i nakon tog upalite vozilo u nevolji.

Čišćenje ili zamjena svjećica

Još jedan proces koji je prilično jednostavan. Jedino pravilo je da ovdje vadite svječicu po svječicu i prije nego krenete na slijedeću vratitu prethodnu na mjesto, a kako bi sve kasnije bilo na mjestu kojem mora biti, odnosno kako je i bilo. Također budite nježni prilikom početnog stezanja svjećica kako ne bi oštetili navoj.

Zamjena osigurača

Još jednostavnije od svjećica. Možda će vam najteži dio biti pronači kutiju s osiguračima ili pronaći gdje ste pospremili rezervne osigurače. Uglavnom, provjerite koji osigurač je izgorio (ako znate koji uređaj ne radi, onda u uputama od vozila pronađite koji je osigurač odgovoran za to) i jednostavno ga zamijenite rezervnim (obično iste boje).

Zamjena žarulja na svjetlima

Za ovo vam ne treba nikakav alat. Maknite poklopac sa stražnje strane svjetla, zamijenite žarulju i vratite poklopac. Da to je sve.

3 komentara

  • Eh, ovo sa zamjenom žarulje vrijedi samo za starije aute. Na novijima moraš ići u servis radi takve banalne stvari jer moraju rastepsti “pol auta” da se dojde do žarulje(najčešće skidanje fara, čak i branika!)…

Comments are closed.