KAKVE NAIVČINE Za lokalni muzej nabavili 134 slike, ali od toga 82 – krivotvorine

Muzej na jugu Francuske otkrio je da je više od polovice njegove zbirke slika, za koje su smatrali da su radovi proslavljenog lokalnog slikara – krivotvoreno. A istražitelji kažu da su i mnogi radovi koji se pripisuju drugim regionalnim umjetnicima također lažni.

Čudesno francusko selo Elne u blizini granice s Španjolskom ponosi se što je rodno mjesto katalonskog slikara Étiennea Terrusa, slikara s kraja 19. stoljeća koji se specijalizirao za lokalne krajolike i bio je prijatelj s slikarom Henrijem Matisseom.

Nakon što su u obnovu muzeja uložili 365.000 dolara, grad je bio spreman za svečano otvorenje obnovljenog muzeja koji nosi Terrusovo ime i glavna je lokalna atrakcija. Umjesto toga, otkrili su da su čak 82 slike pripisane slikaru najobičnije krivotvorine.

Umjesto svečanog otvorenja – pljuska iz vedra neba

Gradonačelnik Yves Barniol priopćio je na otvorenju da je gostujući kustos Eric Forcada doveo u sumnju autentičnost slika.

“Nakon toga imenovali smo stručni odbor koji može pouzdano reći da je više od polovice zbirke muzeja lažno”, rekao je Barniol.

Forcada, povjesničar umjetnosti koji je prvi ukazao na problem, zapazio je da neke grade koje se pojavljuju na nekim slikama zapravo nisu postojale u Terrusovo vrijeme. Tako se na jednoj krivotvorenoj slici pojavljuje zgrada izgrađena 1958. godine. Terrus je umro 1922. godine.

Grad je tijekom 20 godina potrošio oko 200.000 dolara na kupovinu tih slika. Sada se vidi da je u dobrom dijelu tih poslova muzej prevaren.

“Postoji nekoliko vrsta krivotvorina u zbirci”, kaže Forcada. “Neke su jednostavno potpisane kao Terrus, a druge su napravljene da podsjećaju na njegove slike”.

Marthe-Marie Coderc, predsjednica lokalne udruge Prijatelji Muzeja Terrus, potrošila je puno godina u prikupljanju novca za kupnju slika za zbirku. Rekla je da se članovi udruge osjećaju loše jer je mnogo ljudi doniralo svoj novac kako bi pomogli u rastu zbirke.

“Možda smo bili malo naivni i nismo se pažljivije bavili podrijetlom tih slika”, kaže Coderc.

Za sada je u dramatično okljaštrenoj muzejskoj zbirci potvrđena autentičnost 52 slike.

Apsolutno korumpirano tržište

Grad je podnio formalnu žalbu zbog krivotvorenja i prijevare s nadom da će lopovi biti uhvaćeni, ali još nisu ni imenovali ni krivotvoritelje ni trgovce tim “umjetninama”. Policija je zaplijenila Terrusove krivotvorine i otvorila službenu istragu.

Policija također kaže kako bi muljaža mogla biti samo ogranak još veće mreže, u kojoj su slike koje se pripisuju drugim slikarima južne Francuske također krivotvorene. Te regionalne slikare, poput Pierrea Brune i Balbina Ginera, kažu stručnjaci, lakše je krivotvoriti nego poznate majstori.

Likovni stručnjaci procjenjuju da bi barem 20 posto slika u vlasništvu institucija – bilo da su izložene ili se čuvaju u trezorima, zapravo mogle biti “nečiji” tuđi rad.

“Kao povjesničari umjetnosti stalno se pitamo kako u budućnosti razlikovati prave slike od krivotvorina”, izjavio je Forcada za francusku TV. “Slučaj Terrus omogućuje nam da ppočnemo uvoditi reda u ovo totalno korumpirano tržište”.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.