Cijena zrakoplovne karte definira se prema strogo predviđenim pravilniku i nije, kako mnogi misle, proizvoljno definiran iznos kojeg donosi sama tvrtka koja se bavi uslugama zrakoplovnog prijevoza putnika.
Gorivo za avion — 26%
Gorivo su jedan od najskupljih izdataka zrakoplovne karte. Svaka letjelica treba drugačiju količinu goriva, a te se informacije obično mogu provjeriti na web stranici zrakoplovne tvrtke ili tvrtke koja je proizvela avion.
Primjer: izravni let iz Moskve do New Yorka je oko 7 400 kilometara, a zrakoplov tipa Airbus treba 70 tona goriva koje košta oko 34 000 eura.
Servisi i usluga za putnike i prtljagu, kako u zračnim lukama tako i na zrakoplovima — 26%
Ovaj se postotak sastoji od nekoliko dijelova. Prije svega, to uključuje potrebe putnika za vrijeme leta, kao što su hrana, voda, pokrivači, ljubazne stjuardese i još mnogo toga. Zatim, čuvanje i prijevoz prtljage, pozivne centre, web stranice, statistiku i službu za korisnike te na kraju i rad sa samim avionom kao što je parkiranje i tako dalje.
Servis zrakoplova — 16%
Ovo je vezano uz osiguranje i sitne popravke zrakoplova kao što su bojanja te rutinska održavanja letjelice
Plaće — 10%
Ovo uključuje plaće i bonuse zaposlenika kompanije: piloti, stjuardese i ostalo osoblje
Amortizacija i lizing — 8%
Deprecijacija odnosno amortizacija je postupno smanjenje troškova samog aviona koji je uzrokovan njegovim starenjem. Ako je avion u vlasništvu onda ove troškove pokriva vlasnika. Ako je avion iznajmljen (lizing letjelica je vrlo česti slučaj) onda te troškove plaćaju osobe koje koristi avion u danom trenutku.
Troškovi oglašavanja i administracija — 5%
To je nova koji tvrtka troši na marketing, oglašavanje, promocije, takse i razne ostale izdatke. Cijena ovisi o situaciji u državi iz koje tvrtka dolazi
Naknade u zračnoj plovidbi i meteorološka podrška — 9%
Uključuje meteorološku podršku, praćenje aviona tijekom leta te plaćanja zračnim lukama.