SVIĐAM LI JOJ SE? Slavno žensko uvijanje kose totalna je glupost, kaže studija

Kako možete znati sviđate li se nekome? Zaboravite savjete iz šarenih magazina ili rasturanje cvijeća uz voli-ne voli, evo što kaže najnovija psihološka studija o privlačnosti i ponašanju.

U istraživanju, objavljenom ovog tjedna u časopisu Psychological Bulletin, provedena je “najopsežnija analiza” suptilnih znakova koji nas odaju kada nam se neko sviđa.

Da bi otkrili koji su to znakovi, istraživači su detaljno proučili više od 50 različitih empirijskih istraživanja koja su se bavila privlačnosti i neverbalnim ponašanjima, a uzeli su u obzir i varijacije između različitih kultura širom svijeta.

Otkrili su da je ponašanje poput gledanja u oči, smješka, smijeha i započinjanje razgovora povezano sa sviđanjem u većini svjetskih kultura. U zapadnjačkim kulturama, oponašanje i klimanje glavom također su vrlo jasni indikatori naklonosti.

“Postoji određeni paket ponašanja povezanog sa simpatijama, a ista se ponašanja mogu naći u kulturama iz cijelog svijeta”, navodi u priopćenju glavni autor studije R Matthew Montoya sa Sveučilišta Dayton.

Nepogrešivi znakovi također uključuju ponašanja koja ukazuju na razvoj povjerenja i prisnosti, kao što je fizička blizina i pokazivanje zanimanja za razgovor.

Kakvo razočaranje

“Kada nam se neko sviđa, ponašamo se tako da nam mogu vjerovati”, objašnjava Montoya. “Iz te perspektive ovim ponašanjem želimo povećati stupanj preklapanja, međuovisnosti i predanosti”.

Istraživači su također razbili neke popularne mitove o određenim ponašanjima koja su ponekad povezana s koketiranjem. Tako nisu pronašli nikakve dokaze koji povezuju privlačnost s uvijanjem kose, podizanjem obrva, gestikuliranjem, popravljanjem odjeće, otvorenim položajem tijela ili oslanjanjem.

Da. Vjerojatno ste i vi šokirani: Slavno žensko uvijanje kose totalna je glupost.

Razumijevanje ovih znakova može nam pomoći s našom gospođom, ali istraživači vjeruju da se zaključci mogu primijeniti i na odnose izvan romantičnih veza, bilo da je riječ o prijateljstvu ili održavanju pozitivnih odnosa s kolegama.

“Svaki put kad radimo nešto od ovog, to ima najmanje veze s nečim romantičnim”, kaže Montoya. “Tako se ponašaju liječnici sa svojim pacijentima, roditelji s djecom ili prodavači kada razgovaraju sa svojim kupcima”.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.