SVE VIŠE PIVOVARA, SVE MANJE KUPACA U Americi usporava ‘bum’ craft piva

Prema najnovijim statistikama američke Udruge pivovara, prodaja craft piva u SAD-u nastavila je usporavati u prvoj polovici 2017. godine, pri čemu je sektor ipak uspio zadržati nešto stabilniji rast na godišnjoj razini.

 

Polugodišnji podaci Udruge pivovara, koja okuplja nezavisne proizvođače piva, pokazuje da je američka proizvodnja craft piva povećana 5% u prvoj polovici 2017. godine.

To je nešto manje od polugodišnjeg porasta od 8% u 2016., ali znatno niže od 16% povećanja proizvodnje sredinom 2015. godine.

“Brzina rasta malih i nezavisnih pivara stabilizirala se na razini koja još uvijek odražava napredak, ali pokazuje zrelije tržište. Iako je to malo teže shvatiti, rast još uvijek postoji”, rekao je Bart Watson, glavni ekonomist Udruge pivovara.

“Svijet piva vrlo je konkurentan i sigurno postoje mješoviti podaci u pogledu izvedbe. Neke pivovare i dalje rastu, dok druge moraju razvijati svoj položaj i nove mogućnosti kako bi osigurali nastavak. Mnogi proizvođači piva imaju koristi od prodaje u trgovinama i točionicama, a nedavne reforme na državnoj razini potencijalno pomažu pivarima u novim regijama da iskoriste ovaj rast”, dodao je Watson.

Milenijalci se okreću vinu

Unatoč usporavanju proizvodnje, broj craft pivovara u SAD-u nastavlja rasti. Tako je 30. lipnja u SAD-u radilo 5.562 nezavisnih pivovara, što je povećanje od 906 u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Osim toga, Udruga pivovara raspolaže podacima o planiranom pokretanju proizvodnje u još 2.739 pogona.

To dodaje težinu oprezu na koji je pozvala američka burzovna tvrtka Goldman Sachs. Njihovi su analitičari smanjili vrijednost dionice dva najveća američka proizvođača piva, navodeći nastavak trenda pada potrošnje piva u SAD-u i “pomak” milenijalaca prema vinu.

Konkretno, Goldman Sachs je smanjio preporuku ocjene dionica Constellation Brandsa od “kupiti” na “neutralno”, što je u ponedjeljak, 24. srpnja, uzrokovalo pad vrijednosti od 1,2%. Osim toga, dionicu Boston Beer Co. ocijenili su kao “prodati”, što je rezultiralo padom vrijednosti od 5%.

Međutim, Udruga pivovara i dalje je uvjerena je u perspektivu budućeg rasta sektora, unatoč očitom ukusu milenijalaca prema vinu, koji će uskoro postati najveća američka skupina kupaca i potrošača vina.

“Craft pivari su svjetionici inovacija, revitalizacije i suradnje”, dodao je Watson. “Njihov doprinos, ne samo pivarskoj zajednici, nego i cjelokupnom američkom gospodarstvu, značajni su i neprocjenjivi. Od reforme saveznih trošarina do osiguranja prava na slobodni i fer pristup tržištu, postoje mogućnosti za pomoć craft pivarima za dalji napredak”.

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.