UMJETNOST OTKAZA Otiđite s radnog mjesta kao gentleman

Sljedeća nam godina počinje s ponedjeljkom, prvim ranim danom tjedna, mjeseca, godine. Većini nama je 2016. bila prilično loša, nezadovoljni smo njome i želimo je što prije staviti iza nas. Poneki je žele čak i zaboraviti. Učinimo to, učinimo ono što mislimo da je najbolje za nas. Nova godina, novu odluke, nove pobjede.

S druge strane pak, novogodišnje odluke vrlo su često samo jedan način da si trenutne obveze prebacimo na sljedeću godinu, ali opet ovo je vrijeme ujedno i idealan trenutak za krenuti u nešto novo.

Dakle, odlučili ste 2017. godine krenuti u nove vode, nove pobjede, nova radna mjesta, pokrenuti nešto svoje, započeti neki životni projekt. Bilo kako bilo jedan bitan segment tranzicije je da morate/želite napustiti dosadašnje radno mjesto na kojem ili jednostavno niste zadovoljni ili nemate mogućnosti napredovanja, oduzima vam vremena koje morate uložiti u novi posao ili pak žrtvujete sadašnju ugodnu poziciju za ići dalje, za nove pobjede.

Odlazak s radnog mjesta mora biti dostojanstven, civiliziran i korektan za obje strane, jer dosadašnji šefovi, suradnici već vam sutra mogu biti poslovni partneri ili čak i novi kolege na novim projektima.

1. Neka vaš šef bude upoznat odnosno u tijeku događaja

Nakon što ste definitivno odlučili otiči s trenutnog radnog mjesta prvo što trebate napraviti je tu odluku prezentirati vašem nadređenom, odnosno vašem šefu, direktoru. Iako vam je puno lakše odluku prvo podijeliti s prijateljima, kolegama, a kako bi dobili malo podrške i energije za nastup pred šefom, vrlo lako se može dogoditi da će šef vaše namjere saznati od drugih što će razgovor još više otežati. Prvo k šefu, jer time ćete dobiti i dobru recenziju, preporuku jer poštujete njegov autoritet.

2. Imajte plan

Naime, odlazak s radnom mjesta, ponajviše onog odgovornijeg nije samo nepojavljivanje narednog dana na poslu. Vrlo ćete vjerojatno morati odraditi otkazni rok, možda ćete morati nekoga uhodati u vaš posao, pomoći pronaći adekvatnu zamjenu. Ideja je da nakon vašeg odlaska tvrtka za koju ste radili pretrpi minimalne pa do nikakve štete. Sredite sve papire za odlazak, pospremite ured, završite poslove i projekte koje ste pokrenuli, osigurajte se da su vam zadnji dani u tvrtki što manje stresni, a opet imajte i plan već za slijedeći dan.

3. Budite iskreni o otvoreni na posljednjem razgovoru

Da, velika je šansa da ćete prije odlaska s nekim od nadređenih ili kolega morati porazgovarati o vašem odlasku, o razlozima, o svemu. Pritom imajte na umu da će netko doći na vaše mjesto, da su tu kolege s kojima ste radili, da je tu tvrtka koja želi biti bolja pa neka i taj vaš zadnji intervju bude iskren i otvoren. Recite što vam je smetalo, gdje mislite da se griješilo, gdje mogu biti bolji, iznesite svoje iskreno mišljenje. Budite pristojni, budite civilizirani jer agresija i drskost vas neće nikuda dovesti.

4. Ne popuštajte zadnjih dana

Mnogi će posljednje dane u tvrtki provesti ne radeći ništa (mnogi po državni i javnim sektorima to rade cijeli život) i time će samo otežavati poslovanje tvrtke, ugrožavati dobre odnose s kolegama ili pretpostavljenima. Prije odlaska stisnite po posljednji puta. Napravite više nego ste radili, završite sve što ste započeli, neka vas kolege i tvrtka doista teška srca gledaju kako odlazite. Na kraju krajeva, pamtit će vas upravo po tome i jednog dana putevi će vam se možda opet sresti.

5. Budite civilizirani

Do zadnjeg dana, zadnjeg sata, zadnje minute budite civilizirani. Bez obzira na to što bili frustrirani i imali mnoštvo razloga da sve njih stjerate u rodno mjesto i zalupite vratima. Bez obzira na sve, budite gentleman do kraja i otiđite iz tvrtke u najboljem mogućem svijetlu.

Na kraju, ali i ono najbitnije, suzdržavajte se od širenja loših priča, klevetanja, vrijeđanja tvrtke u kojoj ste radili, ali i njezinih zaposlenika. Šutnja je ponekad najbolje što možete učiniti, a opet, ponavljamo se, nikad ne znate kad će vam se putevi opet sresti.