ŠEF KRETEN 5 sigurnih znakova da ste upravo to i kako popraviti

Jeste li ikad svoje zaposlenike pitali što misle o vama? Jeste li ih ikad pitali što vam je činiti kako bi popravili postojeće odnose, vaše voditeljske sposobnosti, vaš rad?

Profesor Poslovne škole Columbia Daniel R. Ames i kandidatkinja za doktorat Abbie W. Wazlawek sproveli su istraživanja na kojem su, na kraju jednog pregovaranja, zatražili od sudionika da ocjene sebe i svoje partnere u tome kakvi su bili tijekom pregovora: podređeni, prikladno asertivni, ili pretjerano asertivni.

Zanimljivo je to što se sudionikova samoprezentacija često nije podudarala s percepcijom njegovog partnera.

Razlog tome je što ljudi nisu baš dobri u prosuđivanju samoga sebe. Iako volimo misliti da jesmo, ispada da uopće nismo toliko dobri.

Sve se to na kraju svodi na vrlo realnu mogućnost da smo kreten (pizdun), a to uopće ne shvaćamo.

Zvuči nemoguće?

Pročitajte u nastavku pet znakove upravo tome.

1. Uživate posebne privilegije na radnom mjestu

Znate one mnoge napuhane priče o uspjehu određenih osoba koje su  savršeno uravnotežile roditeljstvo i posao? Osobe su to koje su na poslovne sastanke vodile djecu, uspješno odlazile na sva druženja ‘savršenih roditelja’ te su paralelno s tim ‘velikim obvezama’ uvelike bila od financijske koristi tvrtki.

No, ako ta osoba kao šef, kao voditelj, kao direktor smije voditi dijete na poslovne sastanke, odnosno radno mjesto da li i svi ostali zaposlenici te tvrtke, pa i čistači, smiju dovoditi djecu na sastanke?

Naime, iznimno je drsko, a vrlo često viđano takvo (kretensko) ponašanje, gdje upravo takve osobe na visokim pozicijama dovode djecu na radna mjesta, odlaze redovito na druženja roditelja, a s druge strane svojim zaposlenicima ne dozvoljavaju da s vremena na vrijeme ranije otiđu s posla kako bi se pobrinuli za vlastitu djecu.

2. Prisiljavate ljude na otkaz

Kad iz bilo kojeg razloga trebate otpustiti nekog od zaposlenika tvrtke, vi umjesto da popričate o daljnjim koracima za tu osobu, da mu iskreno pomognete da što prije pronađe drugi posao ili mu jednostavno samo date otkaz, prisiljavate tu osobu da ona da otkaz i sav taj pritisak preuzme na sebe. Vi ste i više nego kreten.

Vi uopće ne razmišljate o toj osobi, vama je najbitniji ugled firme, vaš osobni ugled, vaša miran san i lažna slika da ste dobra osoba. Ne vi ste kreten. A pritom, kako izgleda, i kukavica.

3. Nikad niste u krivu

Ako nikad ne izgovarate riječi “Oprostite, ja sam kriv(a)” onda ste kreten. Naime, nitko na ovom svijetu nije imun na pravljenje grešaka. Pa ni vi. Niste savršeni i niste sveznajući i vrlo je vjerojatno da upravo oni prema kojima se tako ponašate znaju više i bolje o vas. Pomalo ste svjesni toga, ali vam je zbog održavanja vlastitog ega praktičnije biti kreten prema tim ljudima.

Takvi će ljudi uvijek kriviti druge, svoje zaposlene, za vlastite greške.

4. Zadržavanje zaposlenika pod vašim upravljanjem je iznimno kratko

U razvijenom je svijetu normalno da se zaposlenici na jednom radnom mjestu zadržavaju po nekoliko godina i krenu dalje. To je sasvim normalni korak u izgradnji njihovih karijera. No, ako se zaposlenici kod vas zadržavaju prilično kratko, a nisu tome razlog novci ili opis samog posla onda postoji velika šansa da odlaze zbog vas i vašeg odnosa prema njima. Razmislite o tome. Pričajte s njima jer ako je to razlog, draga gospodo, vi jeste kreten.

5. Nitko vam ne daje povratnu informaciju

Ako vam ljudi ne žele pričati o vama, kako vas vide, kako vas doživljavaju vjerojatno postoji dobar razlog za to. A razlog tome je što vjerojatno ne znate/želite primate povratne informacije o sebi. Ako ste kategorija osrednjeg kretena, onda okrećete očima i zanemarujete povratnu informaciju. Ako ste pak teža kategorija kretena, onda čak i napadate glasnika.

No, ima rješenja za većinu kretena

Da li je biti kreten ili pizdun stalno stanje ili se može popraviti?

Ames i Wazlawek kažu da nije, srećom, te daju nekoliko savjeta kako to popraviti.

Tražite povratne informacije od šireg kruga ljudi.
Pobrinite se da prilikom slušanja povratnih informacija, kritika, nedostataka, pa čak i bijesa na vas ne prekidate sugovornika i da šutite.

Primite kritiku, kakva god ona je, mirno, tiho i dostojanstveno uz iskrenu želju da to popravite.

Pitajte prave ljude prava pitanja.
Nema previše koristi ako suprugu pitate kako reagirate na loše vijesti na radnom mjestu, ili kolege s posla odnosno zaposlenike pitate kakav ste otac svojoj djeci.

Tražite više informacija.
Kad dobijete kritiku, odnosno povratnu informaciju ne krečite odmah s rješavanjem iste. Kad ste već u razgovoru, tražite od te osobe još informacija, postavljajte dodatna pitanja, idite toliko daleko i tražite mišljenje te osobe kako da popravite to zbog čega vas kritizira.

Sakupite što više informacija i vodite dijalog. To je jedan i jedini siguran put da od kretena izrastete u dobru osobu i još boljeg šefa.

Zacrtajte si cilj i idite prema njemu.
Promjena sebe i nekih svojih navika je teška i zahtijeva vremena. Ne samo vama, već svima. No, ako to želite učiniti i voljni ste slušati i djelovati onda ste na dobrom putu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.