POPRAVITE KOMUNIKACIJU 10 grešaka koje nesvjeno radimo neverbalnom komunikacijom

Kontakt očima bitan je i ponekad odlučujući faktor neverbalne komunikacije. Unaprijedite vašu komunikaciju.

Neverbalna je komunikacija, uz verbalnu komunikaciju, dakle razgovor, dio ukupne slike kojoj se prezentiramo kako poslovnom okruženju, tako i u onom privatnom, pa i obiteljskom okruženju.

Kontakt očima za vrijeme verbalne komunikacije prilično je važna stavka te može biti i prepreka na putu do uspješne komunikacije.

Stručnjaci se slažu da dobrim razgovorom možemo okarakterizirati tek one razgovore u kojima, a kao dio neverbalne komunikacije, imamo uspješnu i dobro razvijenu (strategiju) komunikacije očima.

Iako danas nešto rjeđe komuniciranje među poslovnim partnerima, klijentelom i prijateljima, a to je ono osobnog kontakta podložno je onim čudnim i neugodnim situacijama kad primjerice:

  • kad gledate nekoga u oči ili netko gleda vas u oči duže od pet sekundi,
  • kad vaše ili nečije oči jednostavno skrenu pogled već nakon pozdrava,
  • ili kad jednostavno krivo procijenite nečiji kontakt očima.

Stoga neverbalna komunikacija bitan je dio ukupne komunikacije gdje vam upravo ovakve nezgodne situacije mogu utjecati na reputaciju u tvrtki, u društvu na poslovnoj večeri ili pak skroz upropastiti prvi razgovor na prvom izlasku s djevojkom.

Donosimo vam stoga desetak grešaka koje radimo prilikom uspostavljanja kontakta očima. Prije svega, kako primijetiti određena rješenja na njih ili kako ih se riješiti te poboljšati ukupnu komunikaciju.

1. Nedovoljno gledanja u oči

Kod uspostave prosječne poslovne komunikacije, dakle verbalne i neverbalne postoji, a kako je došla do zaključka jedna studija, da je najbolje pridržavati se pravila 50/70. Što znači kada mi govorimo, našeg sugovornika u oči gledamo 50% vremena. Kada slušamo, a sugovornik govori, u oči ga gledamo 70% vremena.

2. Previše gledanja u oči

Praviše kontakta očima ne samo da može postati prilično neugodno i dovesti do neugodnih situacija, ono se ponekad može interpretirati i kao agresivna neverbalna komunikacija, a ponajviše kad pričate jednoj osobi, a u oči gledate tu neku drugu osobu. Svakako se držite onog 50/70 pravila.

3. Prekratki kontakti očima

Osim količine kontakta bitna je i sama duljina pojedinog kontakta. Naime u modernom društvu kontakt očima najbolje je da traje od 3 do 5 sekundi. Sve što je manje do toga može se smatrati slabim, sramežljivim dok sve što traje dulje od 5 sekundi neki mogu smatrati agresivnom komunikacijom.

4. Nepoznavanje kulture i normativa određenog društva

Dok se osnovna podjela i količina kontakta očima može primijeniti skoro svugdje u modernome svijetu, postoje tradicije i kulture gdje moramo pripaziti na to, poštivati običaje kulture neverbalne komunikacije. Primjerice u Kini, Japanu, Indiji, dakle pretežito istoku prevladavaju neki malo drugačiji normativi ponašanja.

U azijskim se zemljama kontakt očima s nadređenom osobom svodi na minimum, no to nije znak slabosti, srama i potlačenosti, to je samo, u njihovoj kulturi, odavanje poštovanja. U nekim pak zemljama tek letimični pogled kao i gledanje nekoga u oči smatraju nepristojnim pa čak i signalom agresivnosti.

5. Iščitavanja previše toga iz nečijeg pogleda

Ne skačite na prvu. Vi ste ipak gospodin.

Sjedite za šankom vi i nekoliko mjesta dalje jedna dama koja vas nekoliko puta pogleda u oči. To nije nužno znak da želi da budete otac njezine djece, možda ste tek samo na putu njezinog pogleda. Glavni faktor je možda, možda vas doista zove da sjednete kraje nje i popijete piće zajedno, a možda ste samo smetnja na putu.

Nikad nemojte u takvim situacijama biti 100% sigurni u svoju besprijekornu mušku intuiciju, a bez dodatnog uvjeravanja i provjeravanja.

6. Ne uspostava kontakta očima na samom početku komunikacije

Kad ulazite u neku prostoriju, primjerice na razgovor za posao gdje su i ostali kandidati ili kad se upoznajete s novom radnom okolinom u koju ste došli prvo i osnovno što morate napraviti sa svakom osobom je uspostaviti pravilnu i iskrenu neverbalnu komunikaciju.. Vi ste taj koji je novi, koji se na neki način mora predstaviti i probiti takozvani led.

Vaša je društvena dužnost da pružite ruku prvi, uspostavite kontakt prvi i krenete pozdraviti osobu. To je idealan načina za pokazivanje vašeg samopouzdanja.

7. Nepoznavanje uspostave kontakta očima prema autoritetu

Ključ uspjeha ne leži samo u dobrim vještinama i tijekom života stečenom iskustvu, da bi se u potpunosti uključili u neku poslovnu sredinu potrebno je znati kako uspostaviti pravilan kontakt očima s nadređenim osobama.

Prije svega potrebno je proučiti poslovne običaje ponašanja prema nadređenim osobama, uključiti u to kulturu sredine, pozadinu tvrtke. Uglavnom ima tu dosta materijala za ozbiljne pripreme. A kako se Konfucije fino izrazio uspjeh uvelike ovisi o dobrim i kvalitetnim pripremama.

8. Brzo skretanje pogleda

Jedan od glavnih faktora tog profinjenog procesa neverbalne komunikacije naši su živci.

Ako i jeste toliko nervozni prilikom razgovora da vaše tijelo, vaš mozak sam skreće pogled u stranu, imajte umu da i osoba s kojom razgovarate također ima tih potreba, samo je poradila na svojim vještinama komunikacije te ih ne prikazuje.

Izbrojite u glavi do 3, do 5. I kad osjetite da je vrijeme skrenite pogled. Neka to bude lagano, polako, a ne brzo i panično skretanje pogleda, jer to već može pričati neku drugu neželjenu priču.

9. Ne slušanja očima

Vraćamo se na 50/70 pravila. Kad god slušate nekoga da govori, odnosno obraća se vama, onda držite onih 70% kontakta očima. Dakle nešto preko dvije trećine. Bez obzira radi li se o vašoj supruzi, nadređenom ili profesoru na fakultetu.

Iznimke mogu biti, primjerice zapisujete bilješke koje slušate ili kad slušate suprugu koja vam priča svoj dan, slobodno pogledate tu kavu koju ispijate. No, ne skidajte smiješak koji je drugi bitan faktor odnosno znak da je ipak slušate.

10. Gledanja u krivim smjerovima

Kad razgovarate s određenom osobom vaše je fokus pažnje lice te osobe. Nisu to njezine grudi, tijelo, ruke, noge, ali ni frizura. Neka to bude lice osobe. Tamo su ujedno i oči.

Ako se već uhvatite u nezgodnoj situaciji da pratite odnosno gledate nešto dulje u neki detalj na toj osobi, sat, neki modni dodatak, pobrinite se za neki komentar, pohvalu ili upit o tome. I to je najviše što se može smatrati pristojnim kad vam netko priča.

Uglavnom, osobu s kojom razgovarate gledajte prije svega u lice.

Na kraju samo spomenimo, gospodo, nakon ovoga samo je praksa, vježba i prije svega razmišljanje o tome ono jedino što vas dijeli od poboljšanja vaše ukupne komunikativne slike. I prilike.

Stanite pred ogledalo, snimite vlastitu prezentaciju, neki razgovor, analizirajte rad vaših očiju i budite svjesni svih grešaka. Nakon toga upitajte bliske prijatelje, članove obitelji da vam budu dio publike kada predstavljate vaš sliku ispravljene komunikacije s ispravljenim greškama.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.