NIŠTA VIŠE NIJE SVETO Belgijski redovnici ne žele svoje pivo u supermarketu. Točka

Pivo iz belgijskog samostana sv. Siksta u Flandriji doslovno se grabilo – unatoč prilično visokoj cijeni – sve dok redovnici nisu doznali za to.

Ljuti trapisti iz cistercitskog samostana iz 19. stoljeća u Westvleternenu, na zapadnu Flandrije, optužili su nizozemski lanac supermarketa Jan Linders da prodajom piva krši njihove “etičke vrijednosti”.

Prema samostanskim pravilima, pivo koje na licu mjesta proizvodi 20 redovnika, dostupno je samo na čaše u “centru za okupljanje” ili čak i na sanduk, ali pod vrlo strogim uvjetima. I zaista, na web stranici samostana sv. Siksta navodi se da oni koji žele kupiti Westvleter na veliko moraju imati “puno strpljenja i sreće”.

Kupac može rezervirati najviše dva sanduka s 24 boce svakih 60 dana po cijeni od 35 do 44 eura za sanduk. Moraju ih preuzeti na ulazu u samostan na dogovoreni datum i njihovo vozilo mora biti propisno registrirano.

Westvleteren je jedna od samo šest trapističkih pivovara u Belgiji, a njezina zakukuljena pravila odražavaju gotovo mitsko gledište na trapističko pivo.

Proizvodnja piva sasmostanu sv. Siksta bila je izdvojena između 1946. i 1992. godine, zbog straha da komercijalizacija ne ide s duhovnim djelima redovnika.

Otkriće da je lanac supermarketa Jan Linders, bez dopuštenja ili znanja samostana, prodavao tri vrste renomiranog piva, oko pet puta više od cijene koju su istaknuli redovnici, izazvalo je znatnu uznemirenost.

Uznemirenost zbog profita

“Cijena od gotovo 10 eura po boci protivi se etičkim standardima i redovničkim vrijednostima. Svaki ljubitelj piva zna da trapisti iz Westvletera ne traže maksimiziranje profita, nego proizvode piva samo koliko je potrebno da bi si osigurali preživljavanje. Sva dodatna zarada ide u dobrotvorne svrhe”, istaknuo je glasnogovnik samostana.

Westvleteren 12, jedno od piva iz njihove ponude, tamno teško pivo s volumenom alkohola od 10,2%, više puta je proglašavano najboljim pivom na svijetu.

Glasnogovornik Jan Lindersa izjavio je nizozemskom dnevniku De Volkskrant da je supermarket htio nagraditi lojalne kupce sa specijaliziranim pivom te da su omogućili kupnju najviše dvije boce odjednom.

Iako je zaliha od 300 sanduka s 24 boce prodana u roku od nekoliko sati, kupcima koji su vani stajali u redu, rekao je da je dobit supermarketa bila zanemariva jer je trebalo isplatiti neidentificirane dobavljače.

“Pivo je nabavljeno kroz čitav niz veza, zbog čega je cijena bila takva. Naglasili smo samostanu da imamo jako dobre namjere. Iznimno poštujemo ekskluzivnost njihovog piva”, rekao je Gineke Wilms, voditelj marketinga tvrtke Jan Linders.

Na što mu je glasnogovornik samostana proručio: “Mi se iskreno nadamo da se ovo neće ponoviti”.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.