Kako pobijediti mamurluk u nadolazećim nam ‘svečanostima’ (ali i općenito)

kako-pobijediti-mamurluk-1
Ono najbitnije šte prije samog izlaska moramo pitati je kako pobijediti mamurluk slijedeći dan.

Polako nam dolazi ono doba godine kada se pripremaju razna društvena događanja, svečanosti, opraštanja od tekuće godine, završne večere, evaluacije poslovanja, uglavnom mnoštvo događanja koja naravno uključuju i alkohol. No ono šte se prije samog izlaska moramo pitati je kako pobijediti mamurluk slijedeći dan.

Svi znamo što dolazi nakon takve noći, dana, popodneva.

Kako pobijediti mamurluk?

Iako je najbolji savjet za izbjegavanje stanja mamurnosti da alkohol uopće ne konzumiramo, mislim da nije vrijeme ni mjesto za takve savjete.

No, ono što možemo savjetovati je maksimalno se pripremiti, odgovorno uživati u druženju, a kako bi trodnevni mamurluk sveli možda na prijepodnevno “lošije” raspoloženje koje će nestati već za vrijeme ručka uz toplu, finu, elektrolitima bogatu, juhicu.

Radnje koje treba raditi prije pića

  1. Budite odgovorni i ne prelazite svoje granice – ako je vaša gornja granica dvije pive ili dvije čašice viskija, onda se držite te granice. Treća piva ili čašica viskija će vam malo podebljati ugodno raspoloženje, ali će znatno i podebljati sutrašnji mamurluk. Ako zabava i potraje, kombinirajte pića, primjerice krenite sa pivom, odaberite neko kvalitetni i malo jače ALE ili craft pivo (umjesto običnih lagera) u kojem ćete uživati duže vremena. Nakon toga presijecite nekim neutralnim bezalkoholnim pićem, pa onda nakon što osjetite želju posegnite za drugim pićem. Ili bilo kojim drugim pićem. Najgore što možete raditi je razmišljati o tome kako se želite napiti i osjećati “pijano i sretno” i krenuti ubrzavati taj proces ispijanjem većih količina alkohola. Dakle upoznajte se i svoje granice te budite svijesni istih.
  2. Planirajte večer – ako imate sastanak ujutro neka vam on bude cijelo vrijeme u mislima i prema njemu planirajte večer. Takozvano ‘pijašenje’ do 5 ujutro teško da će rezultirati ispunjavanjem jutarnjeg dogovora. A nema goreg od propuštanja dogovora zbog – alkohola. Stoga krenite ranije kući.
  3. Nemojte piti na prazan želudac – prije izlaska svakako večerajte, pojedite hranu bogatu vlaknima kao što su šparoge, brokole ili karfiol. Potražite na internetu hranu bogatu antioksidantima. Naime, ako pijemo na prazan želudac onda će popijeni alkohol, koji se apsorbira iz želuca, brže i u većim količinama ući u organizam. Želudac pun vlakana će usporiti metabolizam i time usporiti i smanjiti apsorpciju alkohola.
Kako pobijediti mamurluk?
Kako pobijediti mamurluk? Prvo je bitno znati svoje granice. Od jednog pića vjerojatno neće biti mamurluka, ali od desetak bude svakako.

Radnje za vrijeme izlaska, dok uživamo u piću

  1. Usporite – pokušajte se držati najviše dva pića u roku od tri sata. Znači ako izlazak traje tri sata to su onda ona dva pića s početka članka. Ako ste u društvu, odličan način skretanja pažnje s pića je zanimljiv razgovor.
  2. Ubacite bezalkoholno piće – za svako alkoholno piće, naručite čašu vode s ledom i kriškom limuna. Malo finog okusa limuna, svježine iz leda i Vitamina C će vas prilično osvježiti i resetirati do slijedećeg alkoholnog pića. Osim toga možete ubaciti i šumeće tablete (elektrolite) u vodu kako bi pomogli u sprječavanju dehidracije.
  3. Budite doma do 1 – sjećate se da su vam roditelji govorili da vam je izlazak najkasnije do 12 ili 1 iza ponoći? Naime iza 1 se i rijetko što događa, a da nije vezano uz prilično alkoholiziranu masu. Nekima kreće lagano otriježnjenje te su mrzovoljni i mogla bi nastati i kakva nepotrebna tuča. Budite doma do 1. Imate prilično vremena za naspavati se, hidratizirani ste i niste popili velike količine alkohola pa nema velike šanse za jutarnjim mamurlukom. Drugi dan će vam biti odličan.
Kako pobijediti mamurluk?
Budite dom do 1 iza ponoći. Iza 1 vrlo često kreću razuzdane zabave bez granica.

Radnje nakon večeri provedene uz alkohol

  1. Smoothie za mamurluk – Doista postoji recept za smoothie za mamurluk – kokosova voda (pomaže u hidrataciji organizma), protein u prahu (ima za kupit u mnogim dućanima i ljekarnama), smrznuto bobičasto voće, špinat – izblendajte u smoothie. Nakon pijenja vaše će tijelo biti pomalo letargično – bez volje, koncentracije, bez apetita stoga u smoothie ubacite malo kumina (pomaže kod proljeva, mučnine), cimet (začin iznimno bogat antioksidantima i poboljšava razinu šećera u krvi) te kurkume (generalno pomaže u rješavanju mamurluka i pomaže regeneriranju jetre)
  2. Ne uzimajte lijekove protiv bolova, recimo ibuprofene – možda će vam privremeno riješiti problem glavobolje, ali su teški za želudac, koji je trenutno osjetljiv, pa može doći do mučnine i probavnih smetnji.
  3. Hidratizirajte se – kako je alkohol diuretik bitno je uzimanje većih količina vode prije, za vrijeme i nakon uživanja u alkoholu. Izbjegavajte bilo kakva energetska pića. Uzmite radije mineralne vode ili kokosove vode.
  4. Jedite jaja – znanstveno je čak dokazano da će vam jaja nakon uživanja alkohola pomoći. Žumanjak sadrži aminokiseline i cistein koji pomaže jetri u razgradnji acetaldehida iz alkohola.

Eto, ovo su savjeti koji vam mogu pomoći u kvalitetnijem izlasku i uživanju alkohola. Pokušajte ih primijeniti ovih dana kad se spremaju razne fešte, jednog ili sve njih i vrlo je vjerojatno da ćete drugi dan ispasti pravi gospodin bez glavobolja, mučnina i probavnih smetnji.

Autor: James Swanwick

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInBuffer this pagePin on PinterestDigg thisShare on RedditShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page