RED STAROG, DVA REDA NOVOG Klasični Porsche 911 s gomilom F1 tehnologije i 500 konja

Pojam 'restomod' nastao je kako bi opisao nevjerojatni posao koji odrade automobilski umjetnici da bi sačuvali klasični izgled nabrijanog auta, dok istovremeno vrhunskom tehnologijom zamijene gotovo sve pod haubom i ispod karoserije kako bi stvorili stroj koji vozi čak i bolje nego što izgleda.

Upravo na toj, ako ne i višoj razini je najnovija prerada Porschea 911 američke tvrtke Singer Vehicle Design. Do sada je Singer za slavne i popularne (čitaj: bezobrazno bogate) širom svijeta napravio toliko izvrsno temeljitih restauracija, prerada i nadogradnji da je njihova radionica postala legendarna.

Ali sada se, u suradnji s Naprednim tehničkim odjelom tvrtke Williams Grand Prix, uz pomoć slavnog dizajnera Porscheovih motora Hansom Mezgerom, Michelinom, BBS-om i Brembom, Singer totalno raspojasao i stvorio zaista impresivni automobil koji objedinjuje legendarni 911 i najnoviju vrhunsku tehnologiju.

Zaljubljenik u moćni njemački stroj i mušterija Singera Scott Blattner naručio je od tvrtke da “malo” preradi njegov 911 iz 1990. godine, generacije Porschea poznate kao serija “964”, u ovu zelenu apsintsku čarobnicu.

Da, još uvijek izgleda kao 911 i još uvijek ima zrakom hlađeni ravni šestcilindarski motor koji sjedi iza stražnje osovine, baš tamo gdje ga je dr. Porsche originalno postavio.

Ali, baš kao i kod nedavnog AMC-ovog Javelin restmodea Ring Brothersa, izgled može zavarati, pogotovo kada vam u poslu pomažu vrhunski inženjeri iz Formule 1.

Williams je u suradnji s Porscheovim specijalistom za motore Hansom Metzgerom razvio verziju originalnog motora od 4,0 litre, ali uz izlaznu snagu od 500 konjskih snaga!

A ta klasična karoserija nisu samo ugljikova vlakna koja su zamijenila čelik, nego je pažljivo revidirana pomoću računalne analize kako bi se smanjila prirodna težnja 911-ice za uzlijetanjem, a sve kako bi se poboljšala stabilnosti pri brzinama koje može proizvesti motor od 500 KS-a.

Trkači su, naravno, trkači pa su zamijenili tvornički ovjes s dijelovima koji daju bolju geometriju za bolje upravanje i stabilnost, i također je prilagodljiv, jer svi natjecatelji žele prilagoditi ovjes svog automobila kako bi što bolje odgovarao podlogi staze i uvjetima na trkalištu.

Također, zaboravite tvornički prijenos. Svi pravi trkaći automobili koriste uglavnom one britanskih specijaliziranih tvrtki pa je tako i ovaj 911 dobio šestbrzinski prijenos tvrtke Hewland Engineering u kućištu od lakog magnezija.

To, skupa sa svim ostalim jako skupim dijelovima, kao što je legendarni ispušni sustav od titana, pridonose perolakoj težni od samo 989 kilograma, koji jedva čekaju poticaj od motora s već spomenitih 500 konjskih snaga.

Trkaće amortizere isporučila je tvrtka EXE-TC, magnezijske 18-inčne kotače po narudžbi je baš za ovaj automobil projektirao BBS, dok je Brembo izradio ugljično-keramičke kočnice.

Gume su najpopularniji izbor za suvremene trkaće automobile, Michelin Pilot Spot Cup 2s, ali sa “sastojcima” i izradom po narudžbi – baš za ovaj automobil. I nijedan drugi!

Na tehničkoj razini prerada je fascinantna, a rezultat je nevjerojatni automobil koji je iskoristio sve vrhunske resurse i suvremenu znanost, istaknuo je osnivač i kreativni dirketor Singera Rob Dickinson. Umjetnički, to je bila druga prilika za spajajanje sa strojem na potpuno novoj razini.

Podjednako, ako ne i više, oduševljen je i ponosni vlasnik Blattner.

Rezultati su, kao što se vidi na mom automobilu, izvanredni i osjećam se prisiljenim podijeliti ovo s ostalim zaljubljenicima, kako bi vidjeli što ova tvrtka može isporučiti kad se uložena sredstva i uključeni partneri sretnu na najvišoj mogućoj razini – sretan sam što sam bio dio ovog i što smo svi skupa vjerovali u ovo, rekao je.

Iako se uobičajeni Singerovi računi zaokružuju na nekih pola milijuna dolara, ovakvi Grand Prix projekti lansiraju cijenu u područje “ako trebate pitati… (ne možete si to priuštiti)”. Ali dobra vijest je da Blattnerova Apsintska čarobnica nije jedninstvena.

Partneri uključeni u projekt osnovali su novi odjel Williamsa, nazvali ga Singer At Grove (grad u Oxfordshireu u kojem je sjedište Williamsa), i dogovorili proizvodnju još ovakvih ljepotica.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.