Jako je dobro, gospodo, kada spavate goli

Ispada da spavanje bez odjeće nije samo seksi, nego da dobro utječe i na zdravlje. I to na puno načina.

Slijedi nekoliko znanstveno potvrđenih činjenica koje dokazuju da spavati “k’o do majke rođeni” koristi vašem zdravlju:


Bolja kvaliteta sna

Studija provedena u Australiji utvrdila je da neke oblike nesanice može potaknuti nepravilna regulacija tjelesne temperature noću. Još jedna studija pokazala da bi regulacija noćne tjelesne temperature mogle značajno pomoći u postizanju dubljeg sna. U jednoj studiji, posebice, nizozemski znanstvenici obukli su sudionike u termoodijela kako bi im smanjili temperaturu kože bez utjecaja na tjelesnu temperaturu. Kao rezultat, sudionici su imali neprekinuti san i proveli su više vremena u dubokim fazama sna.

Dakle, koristite li teške pokrivače ili nosite toplu odjeću noću, to može negativno utjecati na vaš san.

Borba protiv masnoća na trbuhu i niže razine kortizola

Prirodno hlađenje tijela noću može vam pomoći sniziti razinu kortizola. Kortizol, ili takozvani hormon stresa, odgovoran je za niz bolesti, uključujući visoki krvni tlak i razinu kolesterola, poremećaj sna i povećanje apetita, hormonsku neravnotežu te slabljenje imunološkog sustava.

Između 22:00 i 02:00, kada se tijelo duboko odmara, razina kortizola dođe na svoj minimum. Nakon 02:00, žlijezde koje proizvode kortizol počinju raditi aktivnije kako bi pripremile tijelo za sljedeći dan i kako biste se osjećali puni energije kada se probudite.

Kada ne spavate dovoljno, probudit ćete se s abnormalno visokim razinama kortizola, što će vam vjerojatno potaknuti apetit (pogotovo za “utješnom hranom”, kao što su slatkiši i kolači) i povećati tendenciju ka prejedanju. Nepotrebno je reći da to može doprinijeti povećanju šalufa oko vašeg trbuha.

Potiče otpuštanje hormona protiv starenja

Držite li vaše tijelo ili spavaću sobu na temperaturi višoj od 21˚C priječite oslobađanje melatonina i hormona rasta, a to su najčešće vitalni hormoni protiv starenja.

Melatonin je oslobađa kada spavate u potpunom mraku, što potiče blago, ali značajno hlađenje tijela. Hormoni rasta se oslobađanju s padom tjelesne temperature.

Osim toga, studija objavljena u časopisu Sleep pokazala je da samo spavanje može potaknuti oslobađanje hormona rasta.

Zdrav sastav tijela

Povećanje tjelesne ili temperature spavaće sobe ometa oslobađanje hormona rasta, koji je kao što je spomenuto, neophodan za obnovu tkiva i zdrav sastav tijela.

Istraživači na Sveučilištu u Warwicku zaključili da oni koji spavaju manje od šest sati imaju tri puta veću vjerojatnost za razvoj dijabetesa i srčanih bolesti, a time i neželjene debljine.

Nedostatak sna povezan je s oslobađanjem kortizola i hormona gladi, koji uzrokuju odgovarajući porast inzulina; a također je povezan s manje aktivnom proizvodnjom hormona za sagorijevanje masti i kontrolu apetita.

Potiče oksitocin

Oksitocin je snažan hormon dobrog osjećaja (također se naziva “hormon ljubavi”), koji je uključen u orgazam i libido, stres, borbu protiv depresije, smanjenje crijevne upale poboljšanjem pokretljivosti crijeva i smanjenje krvnog tlaka.

Dakle, ako vi i vaš partner spavate goli, koža koja dotiče kožu može potaknuti oslobađanje oksitocina.

I naravno, ne možemo zanemariti najočitiju korist spavanja bez odjeće: to može potaknuti seksualnu želju kod vas i vašeg partnera i tako ćete imati više intimnih zajedničkih trenutaka.

Ako to nisu dovoljni razlozi da večeras odbacite onu jarku pidžamu, onda ne znamo.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.