Harley-Davidson Roadster: Ikona u novom ruhu

Novi model Roadster otvara novo poglavlje u priči modela Sportster, a sveden je na osnove oblika i funkcije.

‘Pravi gentleman vozi 12 cilindara’ staro je britansko geslo koje uvijek vrijedi u ovom miljeu. Kako uvijek vrijedi i izreka da ‘iznimka potvrđuje pravilo’ tako i sada predstavljamo izbor za gentlemana ali s deset cilindara i dva kotača manje… Harley-Davidson ipak spada i bit će u užem izboru gentlemana koji bira dva kotača.

Oblikovan nasljeđem dugim približno 60 godina i sveden na osnovne elemente autentičnog stroja za vožnju, novi motocikl Harley-Davidson Roadster stvoren je za urbane krajolike i vijugave ceste, a ostavlja snažan dojam čak i dok miruje.

Od njegova predstavljanja 1957. godine, model Harley-Davidson Sportster pokazao se pogodnim za stalna unapređenja, a model Roadster piše novo poglavlje te priče“, izjavio je upravitelj odjela za stil tvrtke Harley-Davidson, Brad Richards. „Promatrali smo kako naši kupci koriste Sportster na mnoge različite načine. Roadster je mješavina stilskih žanrova, čija namjera je bila izraditi motocikl za Sportster vozača koji je tanak i moćan te čini poveznicu između vozača i ceste.

Novi model Roadster predstavljen u aktualnoj marketinškoj kampanji tvrtke Harley-Davidson pod nazivom Live Your Legend. Pridružuje se liniji Dark Custom sa svojim minimalističkim dizajnom inspiriranim klasičnim trkaćim motociklima i trenutačnim trendovima vezanim uz pojednostavljene, ogoljene prilagođene motocikle te profilom sličnim trkaćim motociklima Sportster iz 50-ih i 60-ih godina 20. stoljeća.

Željeli smo modelu Roadster podariti neke od značajki visokoučinkovitih modela KHR iz sredine 50-ih godina, te kasnijih modela Sportster prilagođenih za utrku ubrzanja“, izjavio je Richards. „Ti su motocikli imali blatobrane izrezane do nosača, mali spremnik za gorivo te su bili svedeni na gole osnove kako bi se postigla svrha osobite izvedbe.

Model Roadster donosi modernu izvedbu kombinacijom novih kotača i guma pridruženih vrhunskim dijelovima ovjesa i zrakom hlađenom motoru V-Twin od 1.200 cm3 koji pruža jaki impuls momenta srednjeg raspona. Prednji 19-inčni i stražnji 18-inčni kotači od lijevanog aluminija dizajnirani su posebno za model Roadster i pridonose njegovom uravnoteženom, atletskom stavu.

Kotači su inspirirani klasičnim kotačima s isprepletenim žbicama, a ujedno su i najsloženiji kotači koje smo ikada izradili“, izjavio je industrijski dizajner tvrtke Harley-Davidson, Ben McGinley. Isprepletene žbice usmjerene su prema van, ka suprotnim stranama kotača, čime se stvara dramatičan vizualni dojam. Ovi su kotači također vrlo lagani s obzirom na njihovu veličinu, što pridonosi upravljivosti modela Roadster.

Ovjes modela Roadster pojačan je novim obrnutim vilicama od 43 mm s jednim uloškom te trostrukim oprugama zahvaćenim snažnim trostrukim obujmicama i stražnjim ovjesom koji sadrži amortizere punjene emulzijom i plinom te trostruke opruge s podesivim predopterećenjem te nudi bolji hod od bilo kojeg drugog Modela Sportster – 11,4 cm na prednjem i 8,1 cm na stražnjem ovjesu. Učinkovito kočenje postignuto je dvostrukim plutajućim diskovima (30 cm) na prednjem kotaču. Roadster je po izboru dostupan i s kočnicama s ABS-om.

Nizak upravljač i nožne komande montirane u sredini, pomoću kojih se težina vozača centrira iznad klasičnog profila spremnika za gorivo modela Sportster od 12,5 litara, a omogućuju vozaču agresivno držanje.

Da bi bio zadržan dizajnerski stil s pojednostavljenim oblikom modela Roadster, stražnji blatobran kraći je gotovo 4 cm od prethodnih rezanih blatobrana modela Sportster. Prorezani štitnik remena i štitovi auspuha oponašaju rupe za olakšavanje motocikla izbušene na dijelovima trkaćih motocikla, a instrument promjera četiri inča postavljen nisko na prednjem trokutu sadrži analogni brojač okretaja s umetnutim digitalnim brzinomjerom. Stražnji žmigavci montirani izravno na nosače blatobrana, nova registarska pločica, stražnji svjetlosni modul te novi dizajn sjedala doprinose tome da stražnji dio motocikla izgleda čvrsto i uredno.

„Profil sjedala spaja se s veoma kratkim stražnjim blatobranom“ izjavljuje McGinley. „Poklopac sadrži niz jastučića nadahnutih kožnom jaknom sa štitnicima, a stražnji dio sjedala dizajniran je kao suvozačko sjedalo kako bi model Roadster bio svestraniji.“

Model Harley-Davidson Roadster bit će ponuđen u četiri boje: Vivid Black s linijom boje ugljena; Black Denim s linijom crvene boje; Velocity Red Sunglo s linijom crvene boje; i u dvobojnoj izvedbi Billet Silver/Vivid Black s linijom tamnocrvene boje.

Harley-Davidson Roadster

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInBuffer this pagePin on PinterestDigg thisShare on RedditShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page