Brada je nešto s čime živimo, a ne svojevrsni modni dodatak

Brkovi i brada na muškarcu su ili nešto što volimo ili nešto što ne volimo, da ne kažem, nešto što mrzimo. Ne postoji nešto između – kao imam bradu, ali nisam baš za to. Projekt puštanja brade uvijek je osobni odabir onoga tko se odluči na taj porez. Ne dogodi se preko noći i koz prilično vrijeme rasta brade polako uviđamo da li jesmo za to ili ipak nismo.

Osobno sam u bradi nešto više od 20 godina i jedino vrijeme kada je nisam imao bilo je za vrijeme služenja vojnog roka i to tek drugi dan na jutarnjem postrojavanju kada je dežurni narednik ostao malo zatečen uvidjevši da je netko odlučio ostavit nešto dlaka na licu.

No bilo kako bilo, posljednje jutarnje brijanje, dan uoči skidanja iz vojske je bilo nešto što ću pamtiti.

Prvo si moramo postaviti pitanje kakvu bradu nositi?

Nerijetko susrećem ljude koji nose brade i u kojima se ugodno osjećaju, međutim nikako im ne leže uz njihovu pojavu, stoga je bitno da osim odluke o prestanku brijanja počnemo razmišljati u kojem smjeru želimo oblikovati bradu odnosno koji stil odgovara našem licu. Ukoliko imamo smisao za to s vremenom ćemo je oblikovati idealno prema našem licu. Ukoliko nam je malo teže odrediti stil brade, uvijek postoji internet, primjeri svih stilopva brade, pa čak i koji stil brade se preporuča uz koji oblik lica. Ukoliko nam je i to premalo informacija za konačni stil, posjet malo boljem barber shopu u okolici će vrlo vjerojatno riješiti tu našu dilemu.

Ako ste netko poput mene, sam svoj majstor, onda na bradu gledate kao svojevrsnog životnog partnera kojeg oblikujete prema vlastitim željama. Vrlo su često to metode pokušaja i promašaja, no brada je živa, koliko ste i vi živi, stoga opet će narasti. Nije kraj svijeta ako je previše skratite.

Brada i trendovi?

Po pitanju trendova osobno sam skeptičan. Glavni razlog tome je što su trendovi prolazni. Donedavni trend među mnogim metroseksualcima su bili takozvani lumberseksualci. Nisam siguran da li ta riječ uopće postoji, ali najbolje opisuje ono što želim reči. Uglavnom radim se o bradi u punom obliku koja simulira pravog bradonju – drvosjeću. Nerijetko su ti trendovi odlazili predaleko, poput šljokica u bradi.

Danas pak se ti isti “donositelji” trendova odlučili da je brada stvar prošlosti i da je dana su trendu glatko i obrijano lice. Ni sami nisu svjesni koliko su u krivu.

Kada znamo da smo s bradom otišli predaleko?

To je tema sama za sebe. No, u kratkim crticama ona se svodi na slijedeće:

  • onda kada nam okolina krene upućivati komentari o bradi, odnosno davati suptilne poruke da se sredimo,
  • onda kada vidimo da postaje neuredna, jer dlake rastu kako im se prohtije i sve polako izlazi van kontrole,
  • onda kada nam počne smetati u svakodnevici – pri jelu, pri radu, pri druženju, izlascima, ljubavnom životu,
  • onda kada dobivamo savjete za uređenje brade od supruge, šefa, prijatelja, ali i ostalih bliskih ljudi.

Uglavnom brkovi i brada, odnosno “dlake na licu” su nešto što bi moralo biti u skladu s našim stilom, jedan stilski i pristojan pratitelj naše pojave. Kod gentlemena je bitno da bude uredna, da bude prilagođena licu i da bude vojevrsni produžetak šarma.

Brada svakog gentlemana jedinstveni je uradak, odnosno umjetničko djelo koje iziskuje stalnu pažnju. Isto kao kosi, rukama, licu, i bradi je potrebna dnevna pažnja – pranje, šišanje, oblikovanje, njega uljima i balzamima. Na samom početku to izgleda kao nešto za što nećemo imati vremena, ali kako će vrijeme prolaziti te radnje postazi će stvar navike, a brada svojevrni ponos svakog gentlemana.

Kako i sami naslov kaže, brada je nešto s čime živimo, nešto čemu poklanjamo pažnju svaki dan i nešto što postaje dio nas. Ona nije modni dodatak, alat kojim izgledamo kao netko tko prati trendove i tko želi izgledati drugačije. Brada nas ne čini starijima, niti nas brijanje pomlađuje. S bradom nismo pametniji, iako kod nekih ljudi ona ostavlja takav dojam.

Bradu nosite na vlastitu odgovornost i isključivo ste vi odgovorni za nju i dojam koji ostavljate. 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInBuffer this pagePin on PinterestDigg thisShare on RedditShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page