MAMMA MIA! Novi Ferrari FXX K Evo je toliko ekstreman da nikada neće vidjeti cestu

Foto: Ferrari
Želite downforce? Nemate vi pojma što je to downforce. Jer Ferrari nam je svima skupa sje*ao znanje i učinio ga još ekstremnijim.

Prvo je bio LaFerrari, i bio je dobar. Onda je na podlozi LaFerrarija nastao FXX K, i bio je divlji. Sada, taman kad ste pomislili da se sigurno vratiti u vodu, stigao je poremećeni FXX K Evo.

Možda je vrijeme opet duboko se zamisliti nad vlastitim slabostima i lošim životnim odlukama koje su dovele do toga da nikada neću voziti jednu od ovih beštija, jer je Ferrari značajano unaprijedio već dovoljno bombastični FXX K.

Između svih noviteta, strši poboljšani downforce – aerodinamički potisak ili aeropotisna sila – koji raste s kvadratom brzine, što znači da ukoliko se brzina poveća 5 puta, downforce će se povećati 25 puta.

Foto: Ferrari

Nakon godine dana zračnog tunela i gomile računalnih modela dinamike fluida svijet je ostao zatečen onim što je izašlo iz tvornice u Maranellu.

FXX K Evo ima 23 posto više potiska od FXX K i još fascinantnijih 75 posto više od LaFerrarija. Može li vaš mozak uopće obraditi koliko je dodatnog downforcea? (moj ne može) Govorimo o 640kg na 200 km/h i 830kg pri… pa kad je auto “u crvenom”, koje počinje kod suludih 9400 obrtaja.

Evo ima isti V12 motor s 1036 konjskih snaga, kakav je gurao i prethodnika. Što znači da će FXX-K Evo moći voziti munjevito brze krugove na trkalištu, a gume neće ni osjetiti nalete nepodnošljive bol iz motora.

Foto: Ferrari

FXX-K Evo, kao i svi prethodni XX automobili, izašao je iz svijeta utrka pa je i specifično prilagođen za stazu. Nije homologiran za cestu i neće sudjelovati u natjecanjima izvan svog programa, navodi Ferrari u priopćenju.

Ni FXX je nije postojao u cestovnoj verziji, nego samo kao trkaći LaFerrari, FXX-K je bio drugo izdanje, modificiran za još više brzine na stazi. Ferrari je napravio samo 38 FXX-a i 40 FXX-K-a, a napravit će i sličnu malu seriju FXX-K Evo-a.

Foto: Ferrari

Kao i kod svakog respektabilnog Evo modela, sve je u detaljima. A ovdje je sve u aerodinamici.

Stražnje krilo je povećano i pojačan je difuzor podvozja na stražnjoj strani. To dvoje je uravnoteženo značajnim rekonfiguriranjem protoka zraka ispod prednjeg odbojnika koji izjednačava downforce na prednjoj i stražnjoj strani automobila.

U unutrašnjosti je Evo dobio novi upravljač s kontrolama nalik onima u Formuli 1 za hibridno-električni sustav povećanja snage kinetičkom energijom dobivenom kočenjem (Kinetic Energy Recovery System – KERS), kojeg smo prije nekoliko godina upoznali upravo u Formuli 1. Poboljšane su lopatice za promjene brzina, a dodan je i video ekran veličine 6,5 inča za pogled iza vozila.

Foto: Ferrari

Kao i njegov prethodnik, ipak je namijenjen maloj, pažljivo odabranoj skupini klijenata Ferrarija: zanesenjacima superautomobilima koji žele podijeliti razvoj tehnološki inovativnih sadržaja s tehničarima Propetog konjića vozeći laboratorijski automobil po zatvorenom trkalištu, piše Ferrari.

Zapravo, Ferrari čuva automobil za vas. I možete ga voziti u strogo kontroliranim uvjetima kojima upravlja Ferrari – i nikada, ali baš nikada neće s njim moći izaći na cestu.

Cijena? Ferrari nije objavio, ali prehodnik FXX-K je dosizao oko 3 milijuna dolara.

Ferrari FXX-K Evo pojavit će se na stazi u ožujku 2018. godine i to samo u Ferrarijevom privatnom prvenstvu.

Foto: Ferrari

Možda video u nastavku ne može vjerno dočarati buku koju diže FXX K Evo dok pokušava proizvesti maksimalni downforce, ali vam može dati osnovni dojam.

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.