KIPITE OD BIJESA? Naučite obuzdati poriv da eksplodirate od muke

Svima nam se dogodi da 'puknemo' i počnemo nekontrolirano vikati, psovati ili bacati stvari oko sebe. Srećom, postoje mali trikovi kojima možemo ukrotiti vlastiti bijes.

Studija istraživača Sveučilišta u Wisconsinu pratila je što se događa u mozgu studenata kojima je upravo rečeno da će im, najvjerojatnije, školarina za idući semestar biti znatno viša.

Svi su bili bijesni, vidjelo se to po reakcijama nekih od njih, ali i po onome što se događalo u njihovim glavama. Potpisivanje peticije koja bi, eventualno, zaustavila namjeru o poskupljenju studija, učinila je studente zadovoljnim.

Znasntvenici su zaključili da nas izražavanje bijesa čini sretnijima, kao i rad na pronalaženju rješenja.

Osim toga, u studiji o izražavanju bijesa, koja je istovremeno provođena u SAD-u i Japanu, ustanovljeno je je izražavanje bijesa kulturoliški uvjetovano i da u nekim kulturama zapravo ima pozitivne učinke na zdravlje.

No, kada smo “van sebe” od bijesa, zaista nismo svoji. A nitko se ne voli osjećati bespomoćno, kao da njegovim tijelom upravlja neka čudna sila.

Zato donosimo nekoliko savjeta za obuzdavanje bijesa, koji će vam pomoći da poboljšate samokontrolu.

Ne udarajte u zid, samo duboko udahnite

Zaboravite na udaranje jastuka, zida ili bilo čega drugog. Zaboravite na bacanje tanjura, na lomljenje olovaka ili šutiranje vratiju…

Suprotno popularnom vjerovanju, ove uobičajene reakcije ne smanjuju bijes. Zapravo, istraživanja otkrivaju da se tako samo sve više odajemo lošim emocijama.

Ono što trebate napraviti je opustiti svoje tijelo, a to možete postići tako što ćete duboko udahnuti, zadržati zrak brojeći do 10, a potom lagano izdahnuti. Ponovite to tri puta.

Pokušajte razumijeti svoj bijes

Razmišljajte kao detektiv i otkrijte koje tu to situacije i ljudi koji su utjecali na to se razbijesnite, bilo kada. Kada otkrijete krivce, pokušajte ih izbjegavati, uvijek kada je to moguće.

Ako ih ne možete izbjeći, poput gužve u prometu ili neugodnog kolege na poslu, barem ćete znati kada ih možete očekivati i moći ćete se pripremiti na to i umanjiti ili potpuno obuzdati bijes.

Ne trudite se zaboraviti da ste totalno popi*dili

Da biste naučili kako da suočiti s bijesom, vizualizirajte scenu u kojoj ste se ljutili. Ponovite to nekoliko puta zamišljajući kako ste sve mogli reagirati, umjesto što se odali bijesu.

Sljedeći put kada opet budete ljuti, jedna od ovih opcija će se pojaviti u vašem umu, pružajući vam bolji odgovor.

Prošećite

Pet minuta šetnje izvan mjesta na kojem ste osjetili ljutnju, pomoći će vam da se brže opustite. Međutim, ako bijes osjetite za volanom, na primjer, u prometnoj gužvi, pustite glazbu, promijenite stanicu na radiju, i pjevajte. Pjevajte glasno, što glasnije.

Zamislite znak STOP

Zatvorite oči i pokušajte zamisliti prometni znak STOP i tako se zaustavite u impulzivnoj reakciji.

Naučite prepoznati upozorenja

Prepoznajte svoje osobne znakove eskalacije ljutnje: stisnute šake, čvrsto zatvorene oči, stisnute vilice, znojenje, ubrzano disanje… Zatim duboko dišite kako biste ponovo preuzeli kontrolu nad svojim bijesom.

Ako niste sigurni u znakove upozorenja o svom nadolazećem bijesu, pitajte prijatelje ili članove obitelji – oni jako dobro znaju!

Sjedite opušteno

Ukoliko se nalazite u situaciji ili među ljudima za koje pretpostavljate da vas mogu razbijesniti, napravite sljedeće preventivne stvari: sjedite tako da vam bude udobno, postavite noge ravno na pod ispred sebe, ruke spustite u krilo, opustite ramena tako da mišići oko njih nisu napeti. Opustite vrat, lice i oči. Duboko udišite kroz nos i izdišite kroz usta kako biste pomogli tijelu da se opusti.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.