IMA LI NASA ASA? Novi nadzvučni mlažnjak mogao bi dostizati i 1 600 kilometara na sat

NASA / Lockheed Martin
Najnoviju generaciju NASA-inog X-Planea mnogi veći nazivaju 'novim Concordeom', koji je zadnje putnike prenio još prije 15 godina. A proći će ih još dosta prije nego ćemo opet letjeti nadzvučno.

Po prvi put u više desetljeća NASA aeronautics mrdnuo se s mrtve toćke i konstruirao X-avion, projektiran od nule kako bi letio brže od zvuka, a istovremeno bio puno tiši od ostalih supersoničnih letjelica.

NASA ovim projektom želi letove nadzvučnim brzinama opet omogućiti civilima, a Lockheed Martin je dobio ugovor vrijedan 247,5 milijuna dolara za proizvodnju sljedećeg X-Planea, mlažnjaka projektiranog za probijanje zvučnog zida bez zaglušujčeg “bum!”

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Ključ uspjeha za ovu misiju – poznat pod nazivom Low-Boom Flight Demonstrator – bit će pokazati sposobnost nadzvučnog, a ipak tihog letenja. Toliko tihog da ga ljudi na zemlji neće ni primijetiti, ako će ga uopće čuti, piše NASA.[/perfectpullquote]


Za razliku od Concordea, koji je letio iznimno ograničen broj ruta zbog brojnih protesta zbog buke, X-Plane će biti dovoljno tih da putuje bilo kuda.

Wired piše da protorip prikazuje avion duljine 28,6 metara, s rasponom krila od 8,9 metara, koji može letjeti brzinom od 1,42 Macha ili 1593,25 km/h.

Čak i na visini od 16.700 metara zrakoplov će letjeti brzinom većom od 1500 km/h, što je kudikamo brže od bilo kojeg putničkog aviona u komercijalnom zrakoplovstvu.

Na žalost, trebat će puno vremena prije nego netko od nas kupi kartu za nadzvučni putnički let. Najnoviji X-Plane trebao bi započeti probne letove za “test odgovora zajednice” iz pojedninih američkih gradova tek 2022. godine.

Ukoliko im nova tehnologija tihog nadzvuučnog leta dobije odobrenje građanja, ubrzo nakon toga karte za letove pri brzinama većim od Macha bit će opet u prodaji.

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.