DIGITALNI OVISNIK Ili kako nas starim metodama dilera droge zadržavaju na društvenim mrežama

Samo još jedan dokaz da nas Facebook može, ali i je pretvorio u digitalne ovisnike.

Za Facebook slobodno možemo reći da je u nekoj vrsti krize. Naime, u studenom prošle godine je Sean Parker, jedan od bivših i jednokratnih direktora Facebooka, izjavio kako ova društvena mreža prilično uspješno iskorištava ljudsku psihologiju, a kako bi zadržala korisnike i naravno profit.

[adinserter block=”1″]I sama tvrtka očekuje da će se potrošiti, očekuju pad korisnika, sukladno tome i pad prihoda. I algoritmi Wall Streeta su predvidjeli pad od nekih 5%.

I tako je nakon silnih godina nemilosrdnih prilagođavanja i optimizacija, mogli bi to konkretnije nazvati purifikacijama, pročišćivanjem ove digitalne droge, a kako bi se ne samo zadržao već i povećao broj digitalnih ovisnika, Facebook blinknuo. Mi kažemo da je kihnuo.

Posljedica tog kihanja, blinkanja, kako god nazvali, zasićenja, je da je gospoda došla do zaključka da iako svakom optimizacijom algoritma odnosno purifikacijom vremenske linije uspješno poremete taman uhodani rad i način funkcioniranja industrije, medija i samih promocija, ljudski je um taj kojeg ipak ne mogu promijeniti.

Jednom kad se korisnik zasiti te droge, odnosno proradi mu razum, on će je se ostaviti i nikad više vratiti. Sukladno tome Zuckerberg je tako shvatio da njegov proces pretvorbe ljudskih jedinki u svojevrsne digitalne zombije ipak nije toliko sveobuhvatan.

Igrom prilika, a možda i promišljeno, posegnuo je za metodama koje koriste i sami dileri droga. Naime, potez koji radi pažljivo je dizajniran, a kako bi zadržao korisnika što duže, odnosno nagovarao ga da ne napušta društveni medij, jer jednom kad ga uspješno napusti neće se više vratiti.

No, ako malo smanji dozu digitalne droge, stavi naglasak na brigu o korisniku, osobi, jedinki, polako će korisnicima izazivati onu ovisnost i potrebu za, slobodno kažemo, fiksom. Jer zombijevsko skrolanje vremenskom linijom i pomalo nezamislive situacije apstinencije od društvenih mreža jesu ovisnost, digitalna ovisnost.

U svijetu droge situacija je vrlo slična – žele li zadržati korisnike, dileri često koriste metode rezanja i smanjivanja doza, jer time će navući korisnika da češće kupuje, da češće razmišlja o tome i da duže poživi. To mu je svakako bolji scenarij od predoziranja i gubitka klijenta.

Doduše Facebook korisnici neće umirati, ali jednom kad napuste ovu mrežu i ne vrate se više na nju, za vlasnike te mreže to je poput digitalne smrti. A Zuckerberg će učiniti sve da do toga ne dođe.