Zašto inteligentni i snažni muškarci piju viski?

James Bond je poznat po tome da je obožavatelj samo finih alkoholnih pića. U filmu “Skyfall” je tako s antagonistom filma Silvom uživao u finom viskiju Macallan. U tom filmu pak izgleda da se preorijentirao s tradicionalnog Martinija na viski jer je već u sljedećem filmu, Spectre, također pio Macallan.

Postavlja se stoga pitanje da li je ovo možda marketinški potez škotske destilerije koja proizvodi Macallan, ali opet s druge strane mnogi se slažu u jednome, a to je da dobar viski ne treba marketing.

Razlog tome je što već desetljećima, pa čak i stoljećima ovo posebno piće predstavlja sve što predstavlja upravo Bonda: muškost, snaga, inteligencija i smjelost.

Ali zanimljivo pak je to da baš svatko, od gangstera u Hollywoodskim filmovima preko bankara s Wall Streeta, tko ima ikakvih ambicija pije upravo viski?

Povijest izvrsnosti viskija prilično je bogata

Stefan Gabanyi zna o čemu priča, a kad je riječ o viskiju. Naime, pune je 23 godine barmen u jednom od najpoznatijih njemačkih barova – Schumann’s u Minhenu. Upravo zbog tog dugogodišnjeg iskustva otvorio je i vlastiti bar s kvalitetnim alkoholnim pićima i koktelima.

On naime vjeruje da ovo alkoholno piće dolazi s određenom reputacijom zbog jednog razloga: odlična marketinška kampanja koju su Škoti vodili još u 19 stoljeću. Naime, oni su vrlo brzo shvatili da će se njihov proizvod prodavati bolje ako će uz njega biti također predstavljena određena slika, vizija tog pića. Pa su tako u Engleskoj svoj viski predstavljali kao oštru ljepoticu visoravni. Reklamirali su ga kao nešto divlje, a paralelno i nešto plemenito.

U ono vrijeme društveno prihvaćeno alkoholno piće bio je francuski konjak, dok je viski bio nešto posebno.

Ostalo je (kolonijalna) povijest. Kraljevstvo Velike Britanije imalo je kroz povijest izrazito ekspanzivni kulturološko utjecaj diljem svijeta pa je tako viski došao do Indije ali i Sjedinjenih Američkih država, popraćen upravo svojom savršenom vizijom snage i stanovite opasnosti.

Osobita stvar pak je to što ga njegova reputacija prati još i danas. Stoga neka vas ne zbunjuju različiti viski-cola pripravci i ponude po kafićima te plažama, viski je uvijek bio piće inteligentnih i snažnih ljudi i to zbog šest razloga.

Zašto inteligentni i snažni muškarci piju viski?

Viski je muževan

“U 19. stoljeću svak jaka alkoholna pića bila su rezervirana za muškarce, osim par izuzetaka. Ponajviše snažan, oštar i agresivan okus viskija upravo je odličan primjer jednog muževnog pića”, izjavio je Gabanyi.

Američki pak su spisatelji vrlo često koristili pridjeve muževan, divlji i plemenit, a kao sredstva kojima bi okarakterizirali takozvane “usamljene vukove” koji su svojevrstan arhetip muškosti pronađen kod kauboja te gangstera Divljeg zapada. Hollywood je tako zadržao te epitete te ih popularizirao diljem svijeta.

To je uglavnom priča kako je viski postao ultimativno alkoholno pića za muškarce. Činjenica je to koju ni mnoge poznate i manje poznate dame koju piju viski poput Ave Gardner ili Hillary Clinton ne mogu promijeniti.

Viski je dragocjen i jedinstven

Svi znamo da se ovo alkoholno piće proizvodi iz fermentirane smjese cjelovitih žitarica (ječam, pšenica, kukuruz, raž…). Proizvodnja viskija stoga i nije neki skupocjeni proces. A oblikovanje viskija, njegova kreacija kreće starenjem u bačvama u kojima leži godinama. Posebnost, odnosno jedinstvenost svakog viskija je u načinu i duljini starenja. Dobar viski stoga se ostavlja dugi niz godina odmarati i dozrijevati u drvenim bačvama. A što duže stari, to ga više i ishlapi, stoga su oni najstariji viskiji iznimno i rijetki viskiji.

Isto tako dobar viski je i jedinstven: “single malt” je naziv dodan viskiju koji dolazi iz samo jedne destilerije. Svaki viski stoga može imati različiti miris i okus, a ovisno o tome koliko je dugo ležao u bačvi te koja vrsta bačve se koristila upravo za njegovo starenje.

Trenutno je najskuplji viski na svijetu Macallan M za kojeg je kupac na aukciji u Hong Kongu 2014. godine izdvojio 630 000 dolara a za svega 5,67 litara ovog pića.

Svatko tko kupuje viski po ovakvim cijenama nije ovdje da bi se razbacivao novcem, već su to profinjeni ljudi koji razmišljaju unaprijed, a što nas dovodi do sljedeće točke.

Viski donose ljudi koji gledaju naprijed, u budućnost – ili koji samo žele uživati

Jednom kad pređemo onaj prag u životu gdje se mučimo samim preživljavanjem i osnovnim egzistencijalnim pitanjima, vrijeme je da razmišljamo o budućnosti. Neki ljudi kupuju zlato, neki investiraju u nekretnine, a neki kupuju viski.

Viski kolekcionari i poslovnjaci kupuju nove serije viskija po cijenama od 150 dolara ili niže, te ga kasnije prodaju za profit čija margina zarade raste i do nekoliko tisuća postotaka. No, nisu sve destilerije dobre za ovaj tih investicije, neke su bolje, a neke ne. Ljudi koji znaju što rade kupuju svježe zatvorene flaše poznatih brendova u nadi da će jednog dana vrijediti znatno više. U slučaju da taj dan nikad ne dođe, barem imaju kvalitetan viski za uživanje.

Viski je statusni simbol

Sami razvoj, evolucija i širenje škotskog viskija odnosno Scotcha kroz stotine godina samo od sebe objašnjava zašto je viski danas određeni statusni simbol.

Škotski kralj James IV bio je prvi plemić koji je pio viski još 1506. godine. Nakon toga predstavio ga je u svojem dvoru, ali i među dobro stojećim obiteljima i krugovima diljem države. Kad se viski pojavio u Engleskoj bio je također piće za gornje klase.

“Mornari su pili rum, ali oficiri su pili viski”, rekao je Gabanyi.

Možda je to razlog zašto je danas ovo alkoholno piće simbol imućnosti i bogatstva. Whisky je također postao sve popularniji u zemljama poput Kine, Brazila i Indije. No, to nije slučajnost jer su upravo to države s iznimno bogatim srednjim slojem stanovništva. Ako domaćim svojim gostima servira viski, onda se to gleda kao simbol njegovog bogatstva.

Veliki ljudi kroz povijest pili su viski

“Voda nije dobra za piće. Da bi je učinili ukusnijom, morali smo dodati viski. Uz marljivost i napor naučio sam ga voljeti” poznata je izreka koja je pripisana bivšem britanskom premijeru Winstonu Churchillu. On je bio strastveni uživatelj viskija.

Pisac George Bernhard Shaw nazvao ga je “tekući sunčev sjaj”. Ikona Hollywooda Frank Sinatra i Mark Twain također su voljeli viski – i to nikad nisu prestali spominjati. Sinatra je i pokopan s flašom Jack Daniel’s Old No. 7 viskija.

Za te ljude viski nije bio samo grešno zadovoljstvo. Njima je on bio dio životnog stila.

Biti informiran o viskiju čini te educiranijim

Nije slučajnost da se viski ponekad naziva i vinom Wall Streeta. Piće je to o kojem se pričaju iznimno duboke i detaljne priče, a sve s ciljem kako bi se impresionirao poslovni partner. Stoga svatko tko zna ispričati savršeno razrađenu priču o povijesti i okusu ovog pića ispast će kao prilično educirana osoba.

Ne educira se stoga uzalud jer svatko tko proučava i studira stogodišnju povijest ovog alkoholnog pića te kontinuirano radi na usavršavanju svojih okusnih pupoljaka pokazuje sav potreban interes i angažman, ali je i dio ove časne tradicije.

Zašto inteligentni i snažni muškarci piju viski?

Članak izvorno objavljen na Business Insider.
(autori: Valentina Resetarits Gisela Wolf)