Gospodo, ne znam za vas, ali ja sam od danas pametniji za jedan novi podatak, a to je da i na britvice za brijanje/depilaciju možemo gledati kao svojevrsno sredstvo širenja neravnopravnosti spolova.
Ok, možda malo nema smisla na prvu, a i naslove je čudan, ali nastavite čitati.
Naime, američki trgovački lanac Tesco nedavno je u svrhu eliminacije bilo kakvih spolnih diskriminacija tako izjednačio cijene muških te ženskih britvica za brijanje odnosno depilaciju. Naime, ženske su britvice bile skoro pa duplo skuplje od muških. Iako je dosad moj um to ignorirao odnosno nije bio uopće treniran pojmiti tu informaciju na taj način, diljem svijeta na to se očito počelo gledati kao na sredstvo neravnopravnosti među spolovima.
Iako se u suštini može komotno raditi o unisex stvarima, tržište ih je dijelilo na muške (crne, plave srebrne, metalik, pocinčane…) i na ženske (roza i sa šljokicama).
Nije problem u boji, ali ni dizajnu već u cijenu. Naime ženske jednokratne britvice nerijetko su i duplo skuplje od muških. Funkcija i vijek trajanja su jednaki.
Tu razliku u cijeni mogli bi komotno tržišno opravdati po količini prodanih primjeraka, naime britvice za muškarce prodaju se na dnevnoj bazi dok se britvice za depilaciju kod žena očito prodaju znatno rjeđe, stoga i postoji ta razlika u cijeni. Međutim te odluke trgovaca nisu zadovoljile pokretače kampanja za izjednačavanje cijena britvica.
Ova svjesnost “seksističkih cijena” polako se počela širiti diljem SAD-a, a širitelji te kampanju u aktivnim su lovovima na trgovačke lance koji još uvijek ženske britvice prodaju po znatno skupljoj cijeni.
Tesco je prvi odlučio izjednačiti cijeni, taj potez popratilo je još nekoliko lanaca.
Provjerio sam kod nekoliko domaćih online dućana. Set od tri jednokratne britvice za žene košta oko 60 kuna. Isto toliko u istom dućanu košta Gillette Mach3 set s dva rezervna nastavka.