Osobni branding – brinete li o osobnom brandingu?

Osobni branding je nešto što se ponekad u nekim krugovima poistovjećuje sa ljudima prevelikoga ega ili kako to još znaju zvari ljudima koji rade ego marketing. To je naime u potpunosti krivi pristup, a osobno brandiranje je nešto što je svakom džentlmenu prijeko potrebno.

Ne radi se samo o poslovnim uspjesima, radi se ovdje i o životnom stilu, osobnom životu. Imajmo na umu da je u osobnom brandingu moguće otići i korak predaleko.

Evo nekoliko savjeta o osobnom brandingu koje proučavam za sebe jer sam došao do spoznaje da nekako nisam dovoljno zadovoljan s ovime što predstavljam, nedostaje mi ono nešto.

Definiranje ciljeva

Prvo i osnovno moramo si definirati ciljeve prema kojima želimo ići. Koji nam je cilj u životu, odnosno pokušajmo si vizualizirati samoga sebe u slijedećih 10 ili 20 godina. Radimo li marketing onda moramo razmišljati o našim prodajnim i pregovaračkim vještinama. Planiramo li biti TV voditelj, novinar, osoba pred kamerama, onda uz spomenute vještine moramo razmišljati o izgledu, stilu, stoga jedna od investicija nam mora biti ona u osobnog stilistu.

Izgled, prva impresija

Kažu da odijelo ne čini čovjeka, i to je točno, ali ipak u svijetu gdje smo društveno integrirana jedinka bitno ja kakav prvi dojam ostavljamo. Ako idemo na poslovni sastanak onda svakako moramo imati poslovni look, odijelo, kravata ili nešto elegantnije. Isto tako i takozvani casual look mora odašiljati poruke koje šaljemo jer nikad ne znamo kad ćemo naići na neku poslovnu priliku.

Uložiti u svoje posjedovanje

Možda je posjedovanje krivo odabrana riječ, ali upravo o tome se radi. Naime, moramo vlastitu projekciju sebe uložiti u kuću, ured, vozilo ili web stranicu. Imajmo na umu da sve što posjedujemo se može iskoristiti kao poslovna prilika. Isto vrijedi i za Facebook profil ili stranicu pa sve do najsitnijih detalja kao što su registarske ploćice na vozilu. Sve što iznosimo javno neka bude neutralno i pozitivno koliko je to najviše moguće.

Umrežavanje i socijalizacija

Opet nezgodno korištena riječ umrežavanja, ali opet upravo se o tome radi. Moramo se povezati sa svim relevantnim ljudima, sa što više njih. Budimo prisutni na svim relevantnim mjestima, seminarima te bilo kojim poslovnim eventima. Trebamo razgovarati s ljudima, komunicirati, upoznavati, biti viđeni. Naglasak je na širenju spoznaje o samome sebi. Za razvijanje osobnog branda bitno je izaći van, upoznavati nove ljude.

Budimo u kontaktu s ljudima

Bitno je da s ljudima koje imamo u kontaktima smo na kraju krajeva i u kontaktu. Možda osobni susreti, sastanci, druženja ili komunikacija putem newslettera, uglavnom bitno je da se tim ljudima stalno malazimo u nekom segmentu njihovog poslovanja i postojanja, to je i svrha osobnog brandinga – da smo prepoznatljivi.