SVE NA STRUJU U Švedskoj otvorena prva cesta koja puni baterije električnih vozila

U Švedskoj je otvorena prva elektrificirana cesta na svijetu, koja može puniti baterije električnih automobila i kamiona pomoću inovativnog sustava za prijenos energije.

U cestu dugu 2 kilometra, koja vodi od aerodroma Stockholm Arlanda do servisne lokacije, ugrađene su po dvije željezničke šine preko kojih se prenosi energija za punjenje baterija. I iako su tek otvorili tu, relativno kratku dionicu, švedska vlada je već izradila mapu za širenje mreže ovakvih cesta u budućnosti.

Švedska je za cilj postavila da postane potpuno neovisna od fosilnog goriva do 2030. godine, a to zahtjeva smanjenje od 70 posto u sektoru transporta, piše Guardian.

Tehnologija koja stoji iza elektrifikacije ceste treba riještiti problem punjenja baterija električnih automobila te učiniti proizvodnju baterija pristupačnom.

Automobil preuzima energiju kontaktom pokretne “ruke” na dnu automobila, koja se spaja s dvije šine ugrađene u cestu. Ukoliko dođe do pretjecanja, ruka se automatski odvaja od šine.

Elektrificirana cesta je podjeljena na dijelove od po 50 metara, a svaki dio je pod naponom samo kada je vozilo iznad njega. Kada se vozilo zaustavi, struja se isključi. Sustav može izračunati potrošnju energije vozila i tako podijeliti trošak po vozilu i korisniku.

Foto: Joakim Kröger/eRoadArlanda

“Dinamičko punjenje” omogućava korištenje manjih baterija, kao i smanjenje troškova njihove proizvodnje. Kamion logističke tvrtke PostNord, koji je nekada koristio dizel, postao je prvo vozilo koje je koristilo cestu.

Iza ovog projekta stoji konzorcij eRoadArlanda, a njegov predsjednik Hans Sall tvrdi da se postojeća vozila i ceste mogu adaptirati kako bi se koristila ova tehnologija.

Švedska ima oko pola milijuna kilometara cesta, od čega 20.000 km otpada na autoceste.

“Ako elektrificiramo 20.000 km autoceste, to će biti dovoljno. Udaljenost između dvije autoceste nigdje nije veća od 45 km, a električni automobili već mogu preći tu udaljenost bez potrebe za novim punjenjem baterije. Neki vjeruju da će biti dovoljno i ako elektrificiramo 5.000 km autocesta”, rekao je Sall.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.