Site icon Gentleman.hr

SLAŽETE SE? Hrvatskoj treba obrazovni sustav koji će potaknuti poduzetništvo, kaže Doug DeVos

To je bio fokus osmog Amway Globalnog Poduzetničkog Izvještaja, koji mjeri razinu poduzetništva na svjetskoj razini.

Ove godine istraživanje je bilo fokusirano na dva aspekta koji odmažu ili pomažu poduzetništvu:

“Bolje razumijevanje zbog čega se ljudi odlučuju za ili protiv vlastitog posla i koja vrsta posla je najprivlačnija, pomaže u učinkovitom poticanju poduzetništva u svijetu.” kaže Predsjednik Amwaya Doug DeVos.

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Ta saznanja mogu pomoći gospodarstvenicima i političarima da donose odluke i poduzimaju akcije koje pomažu da više ljudi započne svoj vlastiti posao i ostvari svoj potpuni potencijal u tom području. Više poduzetnika znači više mogućnosti, veći gospodarstveni rast i više prosperiteta za svakoga.[/perfectpullquote]

Od vanjskih faktora kao najveća prepreka poduzetništvu u Hrvatskoj četvrtina ispitanika je istaknula obrazovanje s obzirom na to da naš obrazovni system iznimno zaostaje za razvijenim zemljama i ne stvara nikakvu pripremu za početak bavljenja poduzetništvom.

U takvim nesigurnim uvjetima ne čudi da 41% ispitanika ne bi odustalo od svog posla kod drugog poslodavca zbog straha od neizvjesnosti koju donosi poduzetništvo.

Većina ispitanika u Hrvatskoj smatra da imaju društvenu potporu (58%), da mogu biti posvećeni svom poslu (55%), da mogu razviti poslovne ideje (48%). Ipak, manje od 50% ispitanika smatra da su spremni riskirati (47%) ili da mogu osigurati novac za svoju poslovnu ideju (27%).

Upitani da opišu svoj idealan posao ispitanici su ga ovako okarakterizirali: prednost je dana poslovima u  gradovima (58%) u odnosu na selo (42%); s djelatnicima (56%) u odnosu na samostalan posao (44%); osobno pružanje usluga strankama (81%) u odnosu na digitalnu uslugu strankama; pružanje usluga (55%) u odnosu na prodaju proizvoda (45%).

Snažna tendencija prema osobnom kontaktu sa strankama i skoro polovica ispitanika usmjerena na prodaju proizvoda, ukazuju na važnost uloge kompanija direktne prodaje kao što je Amway i druge kompanije u poduzetništvu.

Abeceda komunikacije