PADAJU REKORDI Koenigsegg Agera RS je najbrži cestovni automobil na Zemlji

Švedski proizvođač superautomobila Koenigsegg iazašao je na dio zatvorene ceste u Nevadi i stisnuo gas do daske pa je svaki od 1341 konja zguranih pod haubu Agere RS-a zagalopirao koliko ga benzin nosi. U jednom trenutku vrtoglavih 457,2 km/h!

Nakon što je 1. listopada Koenigsegg Agera RS od 0 km/h do 400 km/h i natrag (0-400-0 km/h) stigla za 36,44 sekunde, što je za čitavih 6 sekundi bolje vrijeme od Bugatti Chirona, Agera je skinula s trona još jedan Bugatti, i to Veyron Super Sport, koji je 2010. na testnoj stazi u Njemačkoj zabilježio maksimalnu prosječnu brzinu od 431 km/h, i tako službeno postala najbrži serijski automobil na svijetu koji se može legalno voziti po javnim cestama.

Vožnja je – dva pokušaja pri kojima se u obzir uzima brzina vjetra i hrapavost podloge, i onda se dobiva prosječna brzina – odrađena po pravilima Guinnesove knjige svjetskih rekorda i službeni je rekord u svojoj kategoriji.

Foto: Koenigsegg

U prvom pokušaju izmjerene su 272 milje na sat (437,7 km/h), a u drugom čak 284,3 milje na sat (457,5 km/h). Što daje prosječnu brzinu od fascinantnih 447,2 km/h!

No, uistinu fenomenalni dio snimke – osim sve mutnije slike krajolika pri najvećoj brzini – jest lakoća kojom je testni vozač Koenigsegga Niklas Lilja ubrzao, i ne prebacujući u najvišu brzinu dostigao 350 km/h, nakon kojeg je Agera pojurila kao da se uključio raketni motor.

Pojednako je nevjerojatno kako nam se mijenja percepcija. Nakon što je postigao maksimalnu brzinu u prvom pokušaju, automobil usporava do 200 milja na sa – što je mnogim superautomobilima zapravo maksimala brzina koju teškom mukom nekako i uspijevaju dostići – Agera RS gotovo djeluje kao da je usporila na brzinu ograničenja u pješačkim zonama.

Međutim, pitanje je koliko će Agera RS ostati na vrhu, s obzirom da je Bugatti još ranije najavio da mu je cilj da njegov Chiron bude najbrži serijski automobil na svijetu koji može na javne ceste.

A druga prijetnja stiže s druge strane Atlantika, iz SAD, gdje je Hennessey početkom studenoga predstavio svoj novi hipersportski automobil – Venom F5, za koji ovaj proizvođač tvrdi da može da razviti brzinu od čak 300 milja na sat (482 km/h).

Što pak se tiče aktualnog rekordera, Koenigsegg Agera RS za pogon koristi 5.0 V8 biturbo motor, koji u snažnijoj pogonskoj konfiguraciji, preuzetoj iz modela One:1, raspolaže s 1379 ks i 1.369 Nm.

Christian Von Koenigsegg i njegovo čedo

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.