HEAVEN’S DOOR Bob Dylan nije mogao naći bolje ime za svoj whisky

Po najnovijoj modi u kojoj slavne osobe pokreću vlastite linije bendirane žestice, nobelovac Bob Dylan spremno će vas povesti do 'Nebeskih vrata'.

Da, Bob Dyaln je odobrio liniju burbonja i viskija, kojoj nije posudio samo svoje vlastito ime, nego i naslov svoje vjerojatno najpoznatije pjesme – Knocking on Heaven’s Door.


Nebeska vrata čine viski, bourbon i viski odležan u bačvama, i nesumnjivo ću nakon predstavljanja u svibnju biti jedina marka na tržištu koja se može hvaliti da iza nje stoji dobitnik Nobelove nagrade i američke Predsjedničke medalje slobode.

Sve je počelo još 2015. godine kada je na ime Boba Dyalna zatražena zaštita imena “bootleg whiskey”. Među onima koji su uočili to priopćenje za javnost bio je i 52-godišnji Marc Bushala, dugogodišnji Dyalnov obožavatelj i poduzetnik, koji je vlastiti brand bourbona, Angel’s Envy, upravo prodao za 150 milijuna dolara.

Bushala kaže da je “tjednima opsesivno razmišljao o tom konceptu, kakav bi morao bit whisky Boba Dyalana”, rekao je za New York Times.

Nakon što su ga Dyalnovi pravni zastupnici isprepadali izrazima poput “profil okusa” i “iskorištavanje imena”, uspio je telefonom razgovarati s Dylanom. No, Bushala, kaže da je razgovor s inače šutljivim pjevačem bio “malo obeshrabrujući”.

Komunikacija je često bila “izazovna”. Bushala i glavni operativac Ryan Perry mučili su se shvatiti Dylanove želje. Koje bi često dolazile u obliku zagonetnih komentara ili jednostavno pogleda.

Ipak su uspjeli. Dylan je Timesu dao izjavu o novom duetu u kojoj kaže da su obojica “htjeli stvoriti zbirku američkih viskija koji pričaju priču na svoj način”.

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]”Putujem već desetljećima”, kaže Dylan, “i uspio sam isprobati neke od najboljih vrsta koje svijet viskija nudi. Ovo je sjajni viski”.[/perfectpullquote]

Bob zna. Times piše je da je u jednom trenutku Dylan zaista proveo testove okusa. Unatoč ležanju u bačvama, nije bio zadovoljan. Nešto je nedostajalo. “Trebao bi se osjećati kao da je u drvu”, rekao je.

Bushala i Perry su zbog toga proveli nove testove u procesu starenja, a zatim su dobili Dylanovo odobrenje.

No, za razliku od drugih sličnih “projekata”, u kojima slavne osobe daju pravo na korištenje svog imena, Bob Dylan je ovdje puni partner u biznisu. Bushala kaže da je njihova tvrtka Heaven’s Door Spirits uspjela dobiti 35 milijuna dolara od investitora.

Nesumnjivo je da ulazi na tržište craft viskija u trenutku kada je biznis u eksploziji. Uz neviđenu pomamu za klasičnim koktelima, prodaja američkog viskija porasla je 52 posto u posljednjih pet godina, na 3,4 milijarde dolara 2017. godine, prema podacima Vijeća za destilirana pića.

Dylanova žestica trebala bi se pojaviti u američkim trgovinama 2019. godine, a cijene pojednih boca kretat će se od 50 do 300 dolara za viski star 25 godina.

Na etiketama se nalaze motivi Dylanovih radova u kovanom željezu

Slavni i cuga

Marketing pića slavnih osoba sklon je potencirati određenu percipciju način života njegovih maskota.

Pijete li primjerice tekilu Casamigos Georgea Clooneya – koji se prošle godine prodao za milijardu dolara, 700 milijuna unaprijed u gotovini i još 300 milijuna uspiju li u idućih 10 godina ispuniti prodajne planove – i jamačno će dio glamura holivudske superzvijezde preći na vas.

Ili možda želite partijati kao Jay-Z? On je kupio tvrtku sa stoljetnom tradicijom i sada boce pjenušca Armand de Brignac’s Blanc de Noirs Assemblage Two, skraćeno – A2, prodaje po 850 dolara komad.

“Riječ je o vilinskom prahu”, kaže Michael Stone, predsjednik agencije za licenciranje brendova Beanstalk. “Ljudi traže neku čaroliju iz tog lifestylea”.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.