U svojem godišnjem pismu osnivač i izvršni direktor Amazona Jeff Bezos ponovio je pravilo da je PowerPoint zabranjen na sastancima.

Isto je nedavno ponovio i na Forumu o vodstvu. Bezos je otkrio da je “narativna struktura” učinkovitija od PowerPointa. Prema njegovim riječima, novi članovi uprave su u kulturnom šoku na prvim sastancima u Amazonu.

Umjesto čitanja natuknica s PowerPoint slajda, svi tiho sjede oko pola sata i čitaju “dopis od šest stranica koji je narativno strukturiran s pravim rečenicama, tematskim rečenicama, glagolima i imenicama”.

Nakon što svi pročitaju, raspravljaju o temi. “To je mnogo bolje od tipične PowerPoint prezentacije iz puno razloga”, dodao je Bezos.

1. Naši mozgovi su stvoreni za pripovijedanje

Pripovijedanje možda nije bilo važno za naš opstanak kao vrste poput hrane, ali nije ni daleko.

Antropolozi kažu da kad su ljudi zagospodarili vatrom, to je bila glavna prekretnica u ljudskom razvoju. Naši preci su mogli kuhati hranu, što je bio veliki plus. Ali to je također imalo i drugu korist. Ljudi su sjedili oko vatre i razmjenjivali priče. Priče koje su služile kao upute, upozorenja i nadahnuće.

Neuroznanstvenici su eksperimentima potvrdili ono što znamo već stoljećima: ljudski mozak je stvoren za priču. Naš svijet obrađujemo u priči, govorimo u priči i ljudi najbolje pamte informacije koje su im predstavljene u obliku priče, a ne natuknica.

2. Priče su uvjerljive

Aristotel je otac uvjeravanja. Prije više od 2.000 godina otkrio je tri elementa koja mora imati svaka uvjerljiva rasprava da bi bila učinkovita. Nazvao je ove elemente “apeli” i to su: ethos, logos i pathos. Ethos je karakter i vjerodostojnost. Logos je logika – rasprava mora počivati ​​na razumu. Ali ethos i logos su irelevantni ako nema pathosa – emocija.

Osjećaji nisu loša stvar. Najveće događaje u povijesti pokretali su govornici koji su imali talent za dobro povezivanje racionalnih i emocionalnih “apela”: Abraham Lincoln i Martin Luther King, Jr.; ili John F. Kennedy, koji je mješavinom znanosti i osjećaja potaknuo američki program osvajanja Mjeseca.

Neuroznanstvenici su također otkrili da je osjećaj najbrži put do mozga. Drugim riječima, ako želite da se vaše ideje šire, priča je najbolji način na koji ćete tu ideju prenijeti drugoj osobi.

“Ja sam zapravo velik obožavatelj anegdota u poslovanju”, rekao je Bezos na Forumu lidera i objasnio zašto čita e-maile korisnika i proslijeđuje ih odgovarajućem članu uprave. “Često”, kaže, “anegdote daju veći uvid od brojeva”.

Amazon koristi “hrpu metrike” za mjerenje uspjeha, objasnio je Bezos. “Primijetio sam da kada se anegdote i metrika ne slažu, anegdote obično budu u pravu”, istaknuo je. “Zato je toliko važno provjeriti podatke intuitivno i instinktivno, a tome morate poučiti rukovoditelje i njihove pomoćnike.

Očito da Bezos jako dobro shvaća da logos (podaci) mora imati dobar odnos s pathosom (pripovijest) da bi priča bila uspješna.

3. Natuknice su najmanje učinkoviti način razmjene ideja

Glupave bullet pointe ne koriste ni u Googleu, ni Elon Musk, ni Richard Branson, niti većina svjetskih najuspješnijih poslovnih ljudi ili govornika.

Natuknice ne mogu nadahnuti ljude. Priče mogu.

Jednostavnije rečeno, mozak ne funkcionira tako da bi mogao zadržati informacije koje su strukturirane kao natuknice na slajdu. Iz neuroznansti znamo da se stvari sjećamo bolje ako ih vidimo kao nizove slika nego kad čitamo riječi na slajdu.

Vizualni sadržaji su puno, puno jači od verbalnih. Zato, ako se ipak odlučite za PowerPoint, upotrijebite više slika nego riječi – i nemojte koristiti natuknice. Nikad.

Tijekom rasprave na forumu Bezos je rekao da bi cijeli dan mogao govoriti o narativu. To znači da je zaista proučio tu temu i da mu je stalo do toga.

Trebalo bi biti i vama. Priče informiraju, prosvjetljuju i nadahnjuju – sve ono što poduzetnici nastoje učiniti.